هنرمندان به بسته‌بندی و بازاریابی صنایع‌دستی توجه داشته باشد

شهرکرد- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هنرمندان به تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی به صور همزمان توجه جدی داشته باشند.

به‌گزارش روز جمعه ایرنا، مریم جلالی دهکردی در بازدید از اتاق آیینه شهرکرد و نشست با تعدادی از فعالان و اتحادیه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تولیدات کالاهای صنایع‌دستی باید کاربردی باشد تا در سبد خانوار قرار گیرد.

وی ارزش افزوده صنایع‌دستی را بالا دانست و افزود: اتحادیه صنایع‌دستی منافع بخشی و فردی را در کنار منافع ملی تعریف و دنبال کند.

جلالی تصریح کرد: اتحادیه صنایع‌دستی طرح‌های توجیهی را ارائه کند و ما نیز برای طرح‌های مهم و قابل‌توجه تا ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات می‌دهیم.

وی رونق صنایع‌دستی در بناهای تاریخی را ضروری دانست و یادآور شد: نمد مزیت شهرکرد است که معاصرسازی و بروزرسانی شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با گرامی‌داشت روز جهانی موزه‌ها اظهار داشت: امروزه ادبیات موزه‌داری تغییر کرده است که باید این مساله مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد.

جلالی گفت: انسجام بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این خانه‌های تاریخی قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: خانه‌های تاریخی کشور قصه‌ها و دستاوردهایی دارد که گردشگر تشنه آن است و باید در آن‌ها روایت‌ها جاری باشد.

معاون وزیر میراث گفت: آمیختن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دانش روز به ما نشان خواهد داد که میراث‌فرهنگی همانند ریشه، گردشگری مانند آوندها و صنایع‌دستی میوه درخت است.

وی با اشاره به همت بخش خصوصی به‌عنوان سربازان جبهه اقتصادی افزود: مردم اماکن و ابنیه تاریخی و فرهنگ خود را دوست دارند.

به گزارش ایرنا، اتاق آیینه در مرکز شهرکرد است که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد، این بنا که در حال حاضر شامل چند اتاق، ایوان و حیاط است در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روزهای پنجشنبه و جمعه به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha