۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85480161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی دارای سیل بند می‌شود

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹
کد خبر: 85480161
۶ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی دارای سیل بند می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مجوز احداث واحدهای مسکونی در ۶ سایت نهضت ملی مسکن چهار شهرستان استان مشروط به اجرای سیل بند شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز جمعه درباره تصمیمات جلسه شورای مسکن استان که در طبس برگزار شد، افزود: از این تعداد ۲ سایت مربوط به شهرستان طبس است که در شورای مسکن استان تصمیم گیری شد منابع آن تامین شود.

وی بیان کرد: اکنون مشاور برای ارائه طرح در نظر گرفته شده و به محض اینکه مشاور، طرح خود را به صورت نهایی به ما ابلاغ کند اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تعیین پیمانکار و اجرای سیل بند در ۶ سایت مدنظر اقدام می‌کند.

دیوارهای سیل بند، سازه‌هایی مصنوعی هستند که از مواد دست ساز همچون بتن یا سنگ ساخته شده و کارکرد اصلی آنها جلوگیری از پیشرفت و گسترش سیلاب‌ها است که از این طریق آب‌های روان را هدایت می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از نکات بسیار مهم در مورد نهضت ملی مسکن در شهرستان طبس بحث عقب ماندگی در آماده سازی سایت ۳۵۰ هکتاری است که اکنون به طور جدی در دستور کار شورای مسکن استان قرار دارد.

وی افزود: از بین متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند برای واجدین شرایط، تخصیص و تامین زمین صورت گرفته است.

عباس‌زاده اظهار کرد: تاکنون به تمامی واجدین شرایط متقاضی مسکن در شهرستان طبس، زمین تخصیص یافته است و حدود چهار تا پنج هزار متقاضی در نوبت دریافت زمین هستند که باید شرایط آنها بررسی شود.

وی با بیان اینکه برای این افراد در صورت واجد شرایط بودن در الحاقات جدید شهرستان طبس، زمین تامین خواهد شد گفت: در جلسه شهرستان طبس نکات مربوط به انعقاد قرارداد بانک‌های عامل برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نیز مطرح و در این زمینه موانع برداشته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با همکاری فرماندار و پیگیری‌ها در شورای مسکن برای سرعت بخشیدن به طرح ۳۵۰ هکتاری شهرستان طبس، تصمیمات لازم اخذ شود.

بنابر اعلام مسئولان استان ۴۴ سایت مصوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی وجود دارد که برای ۴۰ سایت، طرح آماده سازی به پیمانکاران ابلاغ شده و در حال اجرای کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha