۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85480067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نواب: برائت از دشمنان اسلام مهمترین رسالت حجاج بیت‌الله الحرام است

قم- ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، برائت از دشمنان اسلام به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی را مهمترین رسالت حجاج بیت‌الله الحرام در مناسک حج ابراهیمی امسال دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم افزود: مصیبت‌های جامعه‌اسلامی برای این است که مسلمانان به فرمان‌ها و گفته‌های رهبران دینی کمتر توجه می‌کنند.

وی با یادآوری سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حج امسال حج برائت است خاطرنشان کرد: اگر کشورهای اسلامی به موضوع برائت توجه بیشتری داشتند، اکنون شاهد حضور رژیم کودک‌کُش اسرائیل در منطقه نبودیم.

وی اضافه کرد: بی‌توجهی و سرپیچی اُمت اسلامی به فرمان‌ها و دستورهای رهبران دینی باعث شده تا رژیم صهیونیستی همچنان در منطقه باقی بماند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: در برخی بلاد و سرزمین‌ها، مسلمانان فقط یک اسم اسلام دارند و هیچ یک از آداب و برنامه‌های دینی را انجام نمی‌دهند.

۵۱ کانون خدمت رضوی در قم فعال است

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم نیز به عنوان دیگر سخنران پیش خطبه نمازجمعه قم با اشاره به این که ۵۱ کانون خدمت رضوی در قم فعال است گفت: سه هزار و ۵۰۰ تَن تحت نام خادم‌یار رضوی در این کانون‌ها عضو هستند و خدمت به مردم به‌خصوص محرومان و مستضعفان را از وظایف خود می دانند.

حجت‌الاسلام سید باقر تکیه‌ای خدمت به مردم را سیره امام رضا(ع) دانست و گفت: خادمیاران رضوی تلاش می‌کنند تا این سیره حضرت را الگوی جامعه قرار دهند.

وی با بیان این نکته که درب های خدمت به امام رضا مقابل همه گشوده شده است اظهار کرد: همه خادم‌الرضا هستند و کسانی که علاقه دارند به این شبکه نورانی بپیوندند، راهکار و فرصت لازم فراهم است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم همچنین وجود ۲۰ عرصه خدمتی در این کانون‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مجموع ۱۵۰ نوع خدمت مختلف مانند سلامت و پزشکی، بانوان، ایثار و شهادت، تعلیم و تربیت، حقوقی، زیارت و تبلیغ دینی از سوی این کانون‌ها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی از سال ۱۳۹۶ در قم فعال شده‌است.

تکیه‌ای با اشاره به برگزاری ۷۶ برنامه متنوع توسط کانون‌های خدمت امام رضا در ایام فرخنده دهه کرامت، اعزام گروهی از زائران به کربلای معلی را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: ماهیانه یک کاروان از قم عازم حرم حضرت رضا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha