امام جمعه تبریز: نمایندگان مجلس باید گام های اساسی برای جلوگیری از تبعیض و فساد بردارند

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نمایندگان مجلس باید گام های اساسی برای مردمی سازی اقتصاد، مبارزه برای جلوگیری از تبعیض و فساد بردارند و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز انجام دهند تا جواب اعتماد مردم را بدهند.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم»، در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه این دوره مجلس شورای اسلامی باید انقلابی بوده و انقلابی بماند، اظهار کرد: در این دوره از مجلس، ۱۷۴ نفر از نمایندگان تازه نفس هستند و برخی دیگر از آنها سابقه نمایندگی دارند و نخستین و مهمترین وظیفه آنها، آشنایی عمیق با قوانین، وظایف نمایندگی، اسناد بالادستی کشور و گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی همچنین تاکید کرد: مسئولان از حالا به فکر بسترسازی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشند.

وی یاداور شد: زیبایی های مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات اخیر فراوان بود.

آیت الله آل هاشم گفت: نمایندگان مجلس در ابتدای هر دوره باید با گفتمان ولایت به معنای واقعی آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند و بر اساس جانمایی واقعی، به دور از احساس و هیجان و تخصص و نیاز جامعه در کمیسیون های مجلس حضور یابند.

پیروزی های جبهه مقاومت در امتداد فتح خرمشهر است

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردمی توجه کنند، یادآور شد: پیروزی های جبهه مقاومت در امتداد فتح خرمشهر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر مظهر بزرگی از نصرت آشکار خداوند نسبت به مومنان و مجاهدان حزب الله است.

آیت الله آل هاشم، ادامه داد: این عملیات افتخاری جاودانه است و باید این روز و عملیات بیت‌ المقدس برای همیشه زنده نگه داشته شود چون که فتح خرمشهر فقط آزادسازی یک جغرافیا نبود بلکه عملیاتی بزرگ و تقویت کننده اعتماد ملی بود.

وی اظهار کرد: این عملیات به عنوان الگو و زنجیره پیروزی ها در کشور بود که در زمان کنونی در قالب جبهه مقاومت گسترش یافته و درخشش ملت ایران در کارزار دفاع مقدس است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش آذربایجان در آزادسازی خرمشهر، گفت: در تبیین نقش این منطقه در این عملیات کم کاری شده و باید این نقش برجسته شود.

آیت الله آل هاشم، افزود: دفاع مقدس نمونه بارز و آشکار از اهمیت مردم تبریز و منطقه آذربایجان نسبت به تمامیت ارضی کشور است و پیروزی‌های کم نظیر جبهه مقاومت در امتداد فتح خرمشهر و با الگوگیری از این حماسه بزرگ شکل گرفته است.

گلایه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از کم کاری بانک ها در اعطای وام به زوج های جوان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گلایه مندی از کم کاری بانک ها در عمل به دستورات هیات دولت در ارتباط با افزایش جمعیت و اعطای وام به افرادی که قصد ازدواج دارند، گفت: هیات دولت در رابطه با افزایش جمعیت به بانک‌ ها و بانک مرکزی دستورات لازم را صادر کردند اما بانک ‌ها در این زمینه کم‌ کاری می‌کنند.

آیت الله آل هاشم، ادامه داد: بانک‌ ها آنچنان که باید در این زمینه به میدان نمی آیند و با طولانی کردن این روند موجب می شوند افرادی که قصد ازدواج و دریافت وام دارند، پشیمان شوند.

وی اظهار کرد: مسوولان بانک ها باید به دستورات دولت توجه کنند و موضوع اعطای وام در این زمینه را جدی بگیرند تا جوانانی که قصد ازدواج دارند از این امتیاز استفاده کنند.

مطالبه جدی امام جمعه تبریز از متولیان جمعیت برای پرهیز از برنامه های تشریفاتی در خصوص جمعیت و فرزندآوری

امام جمعه تبریز از مسوولان و متولیان جمعیت خواست، از اجرای برنامه تشریفاتی در خصوص جمعیت و فرزندآوری پرهیز کرده و این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت الله آل هاشم، با بیان اینکه موضوع جمعیت و فرزندآوری تک بعدی نبوده بلکه چند بعدی است، افزود: باید در این زمینه مسایل مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و پزشکی مدنظر قرار گیرد و عالمانه با این مسایل برخورد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل این موضوع شعار کافی نیست بلکه دستگاه های متولی باید با آن درست و علمی برخورد کنند، یادآور شد: جامعه باید نسبت به فرزندآوری اقناع شود در غیر اینصورت برگزاری سمینار و همایش ها کمکی به حل این موضوع نمی کند.

امام جمعه تبریز گفت: باید در جامعه در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری روشنگری شود و با گفتمان سازی و فرهنگ سازی زمینه تحکیم خانواده، ترویج ازدواج های آسان، اصلاح بینش جامعه و ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه فراهم شود.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه در این زمینه باید طرح های نظام سلطه برای کاهش جمعیت جهان افشا شود، ادامه داد: در خصوص موضوع جمعیت و فرزندآوری باید به پیام های قرآنی توجه شود تا از خطر پیش رو (پیری جمعیت) جلوگیری کرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دستگاه های متولی باید زمینه را برای افزایش نرخ باروری و تقویت بنیان خانواده فراهم کنند زیرا جمعیت موهبت عظیم و مغفول مانده است که استقلال و امنیت ملی را تضمین می کند.

امام رضا(ع) ولی نعمت ایرانیان است

امام جمعه تبریز با اشاره به ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت گفت: یکی از مهم ‌ترین ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) ایجاد قدرت برای مردم بود و در زمان کنونی نیز حرم این امام همام، مرکز علم، همدلی و اتحاد است.

آیت الله آل هاشم، افزود: امام رضا(ع) ولی نعمت ایرانیان است و در طول سال حرم این امام میزبان میلیون ها زائر است که این موضوع نشاندهنده زنده بودن موضوع ولایت، اتحاد و وحدت در بین مردم ایران است.

روابط عمومی ها باید از تشدید بحران ها در شرایط بحرانی جلوگیری کنند

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها، گفت: روابط عمومی‌ ها رابط بین دستگاه ها و مردم هستند وارتباطات نقش کلیدی در پیشرفت جوامع بشری ایفا می ‌کند.

آیت الله آل هاشم، ادامه داد: روابط عمومی ها باید در مدیریت بحران ها و مسایل پیچیده نقش حیاتی ایفا کنند و از تشدید بحران ها جلوگیری کرده و اعتماد عمومی را حفظ کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha