۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85480011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علم الهدی: همه دستگاههای امدادرسان در سیل مشهد پای کار آمدند

مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: همه دستگاههای امدادی نظیر امدادگران مخلص هلال‌احمر، عزیزان بسیج و برادران آستان‌قدس به همراه ساکنان محله برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در مشهد پای کار آمدند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه نماز جمعه مشهد افزود: یکی از اقدامات انجام شده تأمین وضع تغذیه برادران و خواهران سیل‌زده توسط آستان قدس رضوی است که از رأفت امام هشتم(ع) نشات گرفت و همه را مشمول برکت و توجه خود قرار داد.

وی بیان کرد: نباید از موضوعات دلگرم‌کننده در بحران اخیر غافل شد. امدادرسانی مردم خیرخواه و غیور منطقه "سیدی" مشهد قابل‌توجه و شایسته تکریم است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه گفت: سیل در مشهد یک بلای طبیعی بود که متولیان امر را غافلگیر کرد، نباید در این حادثه دنبال عامل غیر طبیعی بگردیم.

وی ادامه داد: نقطه تأسف‌بار بارندگی‌های اخیر، حادثه ناگوار سیلی بود که به از دست‌رفتن شماری از عزیزان ما در شهرهای مشهد و فریمان شد.

آیت الله علم الهدی افزود: این سیل غافلگیر کننده در جایی جریان یافت که تاکنون در مشهد سابقه نداشته است و نمی‌توان گفت چرا پیش از این علاج نکردند. سیل بر اثر شدت بارش از دامنه کوه خلج جریان یافت.

گسترده خدمات آستان قدس رضوی

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت تبیین دامنه خدمات گسترده و فعالیت‌های مخلصانه آستان قدس گفت: این نهاد مقدس به برکت وجود امام هشتم (ع) هم در عرصه‌های خدمات به زائران میلیونی امام رضا(ع) و هم در حوزه امور امدادی و خیرات در نقاط کم‌برخوردار نقش‌آفرینی می‌کند، در عرصه‌های فرهنگی نیز اقدامات کم‌نظیری از خود نشان داده است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره حضرت رضا(ع) بیان کرد: این کنگره در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۲ چهار بار برگزار شده بود و بیش از ۳۱ سال از برگزاری آخرین رویداد آن می‌گذشت، اما با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی، کنگره پنجم با محوریت عدالت در اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در هفته گذشته برگزار شد.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه عدالت رضوی به‌ معنای عدالت در سایه ولایت است، افزود: امام رضا(ع) در سیره خود ثابت کرد که عدالت جز در سایه ولایت قابل تحقق نیست و از لحظه‌ای که حضرت از نیشابور خارج شدند و حدیث سلسله‌الذهب را قرائت فرمودند تا زمانی که به شهادت رسیدند، عملکردشان بر این قرار بود که عدالت با امام عادل بوده و امام عادل صاحب ولایت الهی است.

وی اظهار کرد: بدون امام عادل، عدالت در جامعه قابل‌ تحقق نیست و بنابراین ولایت مقدم بر عدالت است و غیر از این تحقق عدالت محال است.

به گفته وی، این تصویر مشترک در فرمایشات امام رضا(ع) است و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به کنگره بر همین موضوع تاکید داشتند که عدالت در جامعه اسلامی جز با حاکمیت دینی قابل تحقق نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha