۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85479937
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آمادگی ۴۸ مرکز برای خرید تضمینی کلزا در گلستان

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85479937
آمادگی ۴۸ مرکز برای خرید تضمینی کلزا در گلستان

گرگان- ایرنا- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه اقدامات لازم برای برداشت محصولات کشاورزی در استان انجام شده است، گفت: ۴۸ مرکز برای خرید تضمینی کلزا در گلستان تعیین شده است.

حسین پهلوانان روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله کلزا، جو، گندم، پیگیری مسائل مربوط به برداشت و ذخیره‌سازی محصولات در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم نیز ۱۰۵ مرکز از سیلوهای ملکی، استیجاری و کارخانجات آرد با کمک اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: تعدادی از مراکز خرید تضمینی گندم در گلستان بازگشایی شده و تعدادی دیگر از مراکز نیز در روزهای آینده آغاز به کار خواهند کرد.

پهلوانان به زمان اعلام خرید تضمینی جو هم اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون قیمت جو از سوی وزارتخانه جهاد کشاورزی و یا دولت ابلاغ نشده و صرفا نرخ گندم و دانه‌های روغنی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که دلالان هر کیلوگرم جو را حدود هفت الی هشت هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند، تصریح کرد: تا زمانی که قیمت این محصول به طور رسمی از سوی شورای قیمت‌گذاری اعلام نشود، نمی‌توان نرخ دقیق جو را پیش‌بینی کرد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: از دی ماه ۱۴۰۲ جلسات کارگروه خرید تضمینی با ریاست استاندار و دبیری جهاد کشاورزی تشکیل شده و سپس مسائل و مشکلات و راهکارهای مربوط به حوزه کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و مراجع تصمیم‌ساز منعکس شده است.

پهلوانان در پاسخ به این پرسش که آیا برای حمل محصولات کشاورزی ماشین‌آلات به قدر کافی در استان وجود دارد، گفت: گلستان همه ساله به‌دلیل همزمانی برداشت محصولات کشاورزی با مشکل تامین کامیون و وسایل نقلیه مواجه است و امسال با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط از استان‌های دیگر دعوت شده برای حمل بار به استان گلستان بیایند تا کشاورزان در فصل برداشت با کمبود وسیله نقلیه مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان تعاون روستایی کشور ۲۷ اردیبهشت ماه در سفر به گلستان نشستی با مسوولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت و اعلام کرد: روز شنبه نشستی با وزیر جهاد کشاورزی خواهد داشت و در همان روز راجع به خرید جو مازاد کشاورزان تصمیم‌گیری می‌شود.

ایوب فصاحت همچنین بر این نکته تاکید کرد که ما در محصول جو به قیمت تضمینی ورود نمی‌کنیم چراکه ممکن است قیمت مناسبی نباشد اما نگاه ما اعلام قیمت حمایتی محصول جو است که این قیمت قطعا از قیمت کنونی در بازار بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha