محموله چوب قاچاق در بوکان توقیف شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85479893
محموله چوب قاچاق در بوکان توقیف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک محموله چوب قاچاق را با وزن سه تُن در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

اسماعیل عبدالله‌وند روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این محموله شامل چوب درختان بلوط و بید بود و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن ضبط این مقدار چوب قاچاق که بر روی یک دستگاه خودرو ایسوزو حمل می شد، ضمن توقیف خودرو راننده آن را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عبدالله‌وند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۹ تُن چوب و ۲ کوره زغال کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سودجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

وی افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در این شهرستان ۳۰۰ هکتار جنگل متراکم و کم تراکم در مناطق کوهستانی این شهرستان منطقه ایل گورک و در محدوده روستاهای زراندول، موسی و سارده کویستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha