۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85479890
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: بارش‌ سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: بارندگی سیلابی اخیر مشهد و ثبت ۳۸ میلیمتر بارش در مدت ۲۵ دقیقه در ۵۰ سال گذشته کم‌نظیر و کم‌سابقه بوده است.

محسن داوری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این بارشها منجر به وقوع سیل و به ویژه ورود گل ولای از حوزه های کوهپایه‌ای اطراف شهر به مشهد شد.

وی با اشاره به آمادگی قبلی و امدادرسانی به موقع در مشهد ادامه داد: بر این اساس در بیشتر نقاط مساله سیل رفع شد ولی در دو نقطه پل انقلاب و سپاه ۶۹ دچار مشکل شدیم.

به گفته وی، برخی منازل در این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شدند، البته برای جبران خسارت ارزیابی های لازم انجام خواهد شد.

فرماندار مشهد تاکید کرد: همه بخش‌های دولتی، خدماتی عمومی و خصوصی و بویژه آستان قدس رضوی پای کار امدادرسانی بودند و ادوات و ماشین آلات مختلف را در اختیار ما گذاشتند تا در اسرع وقت امدادرسانی انجام شود.

داوری افزود: مطابق قانون باید دور زمین های بزرگ مقیاس دیوارکشی شود و بر این اساس زمین های زیادی در سطح شهر دیوار کشی دارد که خطر تهدید سیلاب را بدنبال دارد.

وی گفت: در ستاد مدیریت بحران شهرستان مشهد مصوب شد تا دیوار و حصار زمین های محصوری که در مسیر سیل با خطر سیلاب قرار دارند، تخریب شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: تخریب دیوارکشی ها فارغ از اینکه زمین متعلق به بخش خصوص، دولتی و یا مردمی است،  انجام خواهد شد تا در بارش های روزهای آتی دچار چالش نشویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha