خاندوزی: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مازندران در اولویت است 

ساری- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در مازندران در اولویت است و تلاش می‌شود برای تحقق این مهم از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از شرکت حلاوت تولید کننده صنایع غذایی و لبنیات در شهرستان نکا افزود: لازمه توسعه اقتصادی و افزایش تولید، تهیه و تدوین برنامه‌ای هدفمند است و در جهت تحقق این مهم مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تصویب مناطق آزاد در مازندران، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مازندران باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، به دروازه تجارت و صادرات با هدف رشد اقتصادی و توسعه و آبادانی کشور تبدیل شود.

وزیر اقتصاد صبح امروز جمعه در قالب برنامه از پیش تعیین شده مهمان مردم شرق مازندران در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه است.

خاندوزی در بدو ورود به نکا در مزاری شهدای این شهر حضور یافت و با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از شرکت بهپاک تولیدکننده صنایع غذایی در بهشهر، بازدید از شرکت امیرآباد گرین ترمینال کیش در منطقه آزاد امیرآباد بهشهر، بازدید از کشتی سازی صدرا در شهرستان بهشهر، بازدید از شرکت عظیم گستر تولید کننده لوازم خانگی در گلوگاه، بازدید از واحد زنجیره تولید گوشت و مرغ ساوانا در شهرستان گلوگاه و برگزاری نشست با فعالان اقتصادی شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه در بهشهر و تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ماموریت های این وزارتخانه از دیگر برنامه های یک روزه سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به شرق مازندران است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز پنجشنبه به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کرد.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، فاز تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.
به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha