۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85479854
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به ۲۸۰ نفر سیل‌زده 

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85479854
امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به ۲۸۰ نفر سیل‌زده 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته امدادگران این جمعیت به ۲۸۰ نفر در مناطق سیلزده شهرستان های بجنورد، فاروج، اسفراین و سملقان امدادرسانی کردند.

ابوالفضل محبان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۲ باب منزل مسکونی که در بارش های شبانه روز گذشته دچار آبگرفتگی شد، از سیل تخلیه و ۵۵ خانوار امدادرسانی شدند.

وی افزود: ۵۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در قالب ۱۶ تیم امداد و نجات برای امدادرسانی به سیلزدگان در روستاهای استان حضور یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: تیم های امداد و نجات این جمعیت تا برقراری شرایط جوی مساعد در حالت آماده باش قرار دارند.

تمدید آماده باش دستگاه های خدمات رسان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استاندار خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه، راهداری، جمعیت هلال احمر و شهرداری ها برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی ناشی از باران و سیل به حالت آماده باش هستند.

غلامرضا شفیق افزود: باران و سیل دیروز، خسارت هایی به بخش کشاورزی مناطق مختلف استان وارد کرد که میزان آن در دست بررسی است.

شفیق گفت: بارش شدید باران و تگرگ در شهرستان های راز و جرگلان، سملقان و مانه خساراتی به بخش کشاورزی وارد کرد و سبب رسوب گذاری در جاده های روستایی شد.

خاطرنشان کرد: بارش باران در سایر شهرستان های استان خسارتی نداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارندگی دیروز سبب مسدود شدن محور بجنورد- شیروان در محدوده پارک بابامان شد که پس از دقایقی با فروکش کردن سیلاب بازگشایی شد.

جاده سیل گرفته در مسیر بجنورد به سمت چناران شهر در چند نقطه دچار رسوب گذاری شد که ماشین آلات راهداری به محل اعزام شدند.

مسیر اصلی، در محدوده چمن بید بدلیل رسوب گذاری ناشی از سیلاب برای دقایقی تردد به کندی صورت گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha