۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85479762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ۲ هزار سازه آبخیزداری در کردستان اجرا شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبر: 85479762
استاندار: ۲ هزار سازه آبخیزداری در کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بیش از ۲ هزار سازه آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال، طی سه سال اخیر در استان طراحی و اجرا شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در مراسم افتتاح بند خاکی شهید مدافع حرم «منوچهر سعیدی» در روستای قاملو از توابع شهرستان قروه، اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم به ویژه در استان کردستان و در سه سال اخیر، موضوع اجرای سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بوده است.

وی افزود: با توجه به تهدیدهای موجود در منابع آب‌های زیر زمینی به ویژه در دشت های شرقی استان، این رویکرد با جدیت دنبال شده و بیش از ۲ هزار سازه به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این طرح ها مشکلات کمبود آب های زیرزمینی و فرونشست زمین به حداقل برسد.

استاندار: ۲ هزار سازه آبخیزداری در کردستان اجرا شد

هدف از اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه سد سفید رود، مدیریت کنترل سیلاب، حفاظت خاک، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و آبهای سطحی و تغذیه مصنوعی اعلام شد که بند خاکی شهید سعیدی پنجمین سازه در حوزه پنجه علی شمالی بوده و با حجم سازه ۹۴ هزار مترمکعب اجرا شده است.

این سازه در سال می تواند حجمی بیش از ۳ تا ۳.۵ میلیون متر مکعب آب را به آبخوان و آب‌های زیرزمینی تزریق کند.

بند خاکی شهید منوچهر سعیدی در روستای قاملوی شهرستان قروه، با اعتبار ۹۶ میلیارد ریالی و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha