۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۲۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85479758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آستین درباره افزایش ارسال کمک‌ها به غزه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  گفت‌وگو کرد

تهران- ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار افزایش ارسال کمک‌ها به غزه شد و دو طرف درباره آخرین تلاش‌ها برای آزادی اسرای اسرائیلی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که بامداد جمعه در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، گفت: آستین در این تماس تلفنی درباره لزوم افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه از جمله از طریق گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم گفت‌وگو کرد.

رایدر افزود: آستین درباره پیشرفت‌ها در مزنیه گشایش کریدور دریایی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: گالانت و آستین همچنین تازه‌ترین تلاش‌ها درباره آزادی گروگان‌ها (اسرای) در بند حماس را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، آستین بر لزوم تضمین حفاظت از غیرنظامیان و انتقال بدون وقفه کمک‌ها پیش از هر گونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح تاکید کرد.

رایدر در بیانیه خود اعلام کرد: آستین همچنین بر تعهد آهنین آمریکا به امنیت اسرائیل و شکست دادن حماس تاکید کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۷۹ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha