۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85479752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز نخست سریال قرارگاه سری نصرت به اتمام رسید

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۰۰
کد خبر: 85479752
فاز نخست سریال قرارگاه سری نصرت به اتمام رسید

دزفول- ایرنا- رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: فاز نخست سریال قرارگاه سری نصرت با محوریت زندگی شهید علی هاشمی به اتمام رسید. 

حمیدرضا جعفریان پنجشنبه شب پس از آیین بهره برداری از پردیس سینمایی مهر مادر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تولید قرارگاه سری نصرت از حدود ۶ ماه قبل آغاز شد و اکنون فاز نخست آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه نگارش فیلمنامه این سریال نزدیک به ۲ سال طول کشید، افزود: مراحل تولید سریال قرارگاه سری نصرت در خرمشهر، آبادان، جزیره مجنون و تهران انجام می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: این سریال نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر استانی است تا ابتدای سال آینده به آنتن تلویزیون برسد.

وی افزود: سریال قرارگاه سری نصرت با اقتباس از چند کتاب، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید علی هاشمی به عنوان فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت دارد و به اتفاقات این قرارگاه می‌پردازد.

جعفریان اضافه کرد: قرارگاه سری نصرت پس از سه سال طراحی، تحقیق و پژوهش به عنوان دومین اثر از سه‌گانه جغرافیای مظلوم با محوریت رشادت‌های مرزنشینان ایران در طول تاریخ به تألیف مرکز سریال سوره و نویسندگی مهدی سجاده‌چی، برای پخش از رسانه ملی تهیه و آماده می‌شود.

حدود ۲۰۰ پرده سینما در ۶۰ نقطه کشور وجود دارد

رئیس سازمان سینمایی سوره با اشاره به احدث پردیس‌های سینمایی در شهرهای یزد، سبزوار، مشهد، سمنان و خراسان شمالی گفت: ظرفیت اکران و فروش خوبی در سینماهای حوزه هنری در ۲۲ استان کشور ایجاد شده که بهره برداری از آنها برعهده موسسه بهمن سبز است و در واقع سازمان سینمایی سوره در اختیار این مجموعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ پرده سینما در ۶۰ نقطه کشور و اغلب در مراکز استانها وجود دارد، افزود: برخی استانها نظیر خراسان رضوی و اصفهان و اکنون در خوزستان در شهرستان‌های غیرمرکز استان نیز پرده سینما داریم.

جعفریان با بیان اینکه تلاش ما داشتن مجتمع‌های فرهنگی و نه صرفا سالن سینما است، گفت: فعالیت اصلی سازمان سینمایی سوره در کنار نمایش فیلم و اکران، تولید است که این سازمان در سال گذشته در جشنواره فیلم فجر ۶ فیلم سینمایی داشت و اکنون به جز تولید فیلم سینمایی، انیمیشن، فیلم مستند و تولید سریال نیز در برنامه دارد.

روند ساخت پردیس سینمایی مهر مادر دزفول

رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: فعالیت عمرانی طرح پردیس سینمایی مهر مادر در ۲ سال اخیر به طور جدی شروع شد.

وی افزود: برای تملک از نظر حقوقی و اداری توافقاتی با مدیرعامل مجتمع تجاری تفریحی مادر انجام شد و با اقدامات انجام شده توسط موسسه بهمن سبز در ۲ سال اخیر، پردیس سینمایی مادر به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

جعفریان با بیان اینکه پردیس سینمایی مهر مادر شامل پنج سالن سینما با حدود ۴۸۰ صندلی است، اظهارکرد: به واسطه این ظرفیت‌ها می‌توان فیلم‌های فصول مختلف را در این پردیس سینمایی اکران کرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به سالن‌های مختلف از جمله سالن ویژه کودکان و همچنین شهربازی، امکان استفاده خانواده‌ها از این پردیس سینمایی وجود دارد.

رئیس سازمان سینمایی سوره اظهار امیدواری کرد با همکاری مدیرعامل مجتمع تجاری تفریحی مادر، محصولات فرهنگی و کتابفروشی سوره مهر را نیز در این پردیس سینمایی داشته باشیم.

وی افزود: طی در یک هفته اخیر با وجود فعالیت آزمایشی پردیس سینمایی مهر مادر، استقبال شهروندان و علاقه مندان از این پردیس خوب بوده و همه را شگفت زده کرده است.

جعفریان گفت: ابتدا در طراحی اولیه قرار بود ۲ سالن در این بخش از مجتمع مادر به سینما اختصاص یابد ولی با حسن تدبیر مدیریت مجموعه این تعداد به پنج سالن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سینما یک فعالیت خاص تخصصی می‌طلبد و فقط سالن داری نیست، افزود: سینما نیازمند اتصال به یک زنجیره پخش است و برای گرفتن فیلم‌ها و بستن قرارداد با پخش کننده‌ها مجوزهای خاص خود را می‌خواهد.

رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: استفاده از تجهیزات فنی و امکانات سالن سینما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد لذا مدیریت مجموعه مادر به این موضوع واقف بود و تصمیم به همکاری با حوزه هنری گرفت.

وی افزود: این همکاری در قالب تملک این بخش انجام شد و بخش سینمایی با یک تفاهم و قرارداد در اختیار حوزه هنری قرار گرفت.

جعفریان اظهارکرد: ساخت هر سالن سینما حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد و هر سالن حدود سه تا چهار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا پردیس سینمایی مهر مادر دزفول عصر پنجشنبه در آیینی با حضور مسئولان و هنرمندان در مجتمع تجاری تفریحی مادر بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha