رئیس سازمان امور اراضی: ۷۵ درصد زمین‌های کشاورزی کشور رفع تداخل شد

ساری- ایرنا- رئیس سازمان امور اراضی گفت: قبل از فعالیت دولت سیزدهم ۱۱ درصد اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل و چهار درصد سنددار شده بود که این رقم با اهتمام دولت به ۷۵ درصد رفع تداخلات و ۵۳ درصد اراضی سنددار رسید.

به گزارش ایرنا،‌ رضا افلاطونی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند شامگاه پنجشنبه در نشست رفع تداخلات اراضی در شهرستان سوادکوه اظهار کرد: این میزان رفع تداخلات و سنددارشدن زمین‌های کشاورزی نشانه اهتمام دولت سیزدهم است که در ۲ سال اخیر برای رفع تداخلات و سنددارکردن زمین‌های کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشت و توانست رضایت مردم را فراهم کند.

رئیس سازمان امور اراضی همچنین در دیدار با مردم شهرستان سوادکوه در مسجد پل‌سفید با بیان این که حمایت دولت سیزدهم از رفع تداخل اراضی می‌تواند به رونق تولید در راستای امنیت غذایی و توسعه پایدار کشاورزی کمک کند گفت: با حمایت‌ دولت و تلاش مدیران استانی شاهد رفع کامل تداخل اراضی کشاورزی در کشور باشیم .

وی بر لزوم همیاری و مشارکت مردم در رفع تداخلات زمین‌ها در سوادکوه برای افزایش بهره‌وری تولید پایدار محصولات کشاورزی تاکید کرد.

افلاطونی در ادامه سفر به مازندران از پایانه صادراتی روماک گستر جویبار بازدید کرد.

زمین مورد نیاز احداث این مجموعه و پایانه صادراتی بسته‌بندی میوه و سبزیجات به مساحت ۳۱ هکتار در شهرستان جویبار توسط سازمان امور اراضی کشور واگذار شده است.

رییس سازمان اموراراضی کشور در این بازدید گفت: سیاست‌ این سازمان حفاظت از زمین برای حمایت از تولید در راستای امنیت غذایی با مشارکت مردم است.

افلاطونی همچنین از شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون در اراضی ساحلی چپکرود شهرستان جویبار دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha