۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85479666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت فیلم فاخر با موضوع مقاومت دزفول حمایت می‌شود

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۵
کد خبر: 85479666
ساخت فیلم فاخر با موضوع مقاومت دزفول حمایت می‌شود

دزفول- ایرنا- مسئول امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: از تولید فیلم فاخر با موضوع مقاومت و مظلومیت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس، حمایت می‌کنیم. 

عبدالرحیم سعیدی راد پنجشنبه شب در حاشیه آیین بهره برداری از پردیس سینمایی مهر مادر دزفول در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پیشنهاد تولید فیلم درخصوص مقاومت مردم دزفول به حوزه هنری داده شده است که به دنبال یک فیلمنامه قوی و خیلی خوب در این زمینه هستند.

وی با ابراز امیدواری برای انتخاب کارگردان و شروع سریع ساخت این فیلم ادامه داد: تلاش بر این است که از هنرمندان، کارگردانان و فیلم نامه نویسان مطرح دزفول برای ساخت این فیلم استفاده شود.

به گزارش ایرنا به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد؛ رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد؛ همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

پردیس سینمایی مهر مادر دزفول عصر پنجشنبه در آیینی با حضور مسئولان و هنرمندان در مجتمع تجاری تفریحی مادر بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha