وزیر بهداشت: ۵۷۴ تخت به بیمارستان‌های مازندران اضافه شد

ساری-ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران از بهره برداری همزمان ۵۷۴ تخت بیمارستانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشبه در آیین بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر اعلام کرد: ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از ۱۷سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی تعداد تخت های این بیمارستان را ۳۰۰تخت عنوان کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور، مرکز جامع دیالیز و دانشکده دندانپزشکی بابل از جمله طرح‌های بهداشتی و درمانی استان مازندران بود که همزمان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: همزمان با سفر هیات دولت به مازندران، دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی بابل، بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل و ساختمان نوین درمانی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بابل شد.

عین اللهی ادامه داد : دولت ۴۰۰ میلیارد ریال به مرکز تخصصی ناباروری بابل اختصاص داد.

وی گفت همچنین همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران، بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور و ساختمان نوین درمانی بیمارستان فوق تخصصی کودکان زنده‌یاد شفیع‌زاده امیرکلا بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندرن، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha