۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85479545
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیلاب ۴۴۰ میلیارد ریال به کشاورزی خواف خسارت وارد کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱
کد خبر: 85479545
سیلاب ۴۴۰ میلیارد ریال به کشاورزی خواف خسارت وارد کرد

خواف-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف گفت: تگرگ و سیلاب روز گذشته افزون بر ۴۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و دامداری بخش جلگه زوزن این شهرستان خسارت وارد کرد.

خالد فقیری عصر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال وقوع تگرگ و باران شدید همراه با طوفان عصر چهارشنبه، ۴۳۰ هکتار از باغات پسته و مزارع غلات بخش جلگه زوزن شهرستان خواف بین ۴۰ الی ۷۰ درصد خسارت دید.

وی همچنین از تلف شدن بیش از ۳۰ راس دام سبک روستاییان و دامداران این منطقه خبر داد و گفت: خسارت‌های فوق بیشتر در بخش‌های کشاورزی و دامداری شهر زوزن و روستاهای ابراهیمی و بیاس آباد از توابع بخش جلگه زوزن این شهرستان وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف از کشاورزان خواست که با توجه به شرایط جوی و بروز بارش شدید و سیلاب احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به برداشت محصولات زراعی خود اقدام و دامداران هم از چرای دام در ارتفاع‌ها و مناطق پرخطر خودداری کنند.

سیلاب ۴۴۰ میلیارد ریال به کشاورزی خواف خسارت وارد کرد

بخشدار بخش جلگه زوزن خواف نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: بارش شدید باران و تگرگ عصر چهارشنبه موجب سیلاب در محدوده روستای بیاس آباد و خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامداری این منطقه شد.

غلام علی صالحی سلامی اضافه کرد: این سیلاب خسارت جانی به همراه نداشت ولی منجر به تلف شدن تعدادی از دام‌های کشاورزان و آب گرفتگی 100 واحد مسکونی این روستا شد.

بنابر اعلام هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همراه با رگبار شدید باران در برخی از ساعت ها، عصر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه شهرستان خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی را فراگرفت و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

بخش جلگه زوزن با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ روستا به مرکزیت شهر «قاسم آباد» یکی از بخش‌های شهرستان خواف است و در جنوب غربی مرکز این شهرستان قرار دارد.

مرکز شهرستان خواف با چهار بخش «جلگه زوزن، سلامی، سنگان و مرکزی» و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha