۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85479443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک توسعه تعاون 4500 میلیارد ریال سود شناسایی کرد

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه بررسی مجموع عملکرد همه همکاران در سطح کشور نشان می دهد که سال 1402 به عنوان سال طلایی سال های اخیر بانک بوده است، گفت: بانک توسعه تعاون 4500 میلیارد ریال سود شناسایی کرد.

ایرنابازار- سیدباقرفتاحی در کارگاه آموزشی مدیران ستادی واستانی درمشهد مقدس اظهار داشت: میزان عمل به شاخص های عملیاتی بانک توسعه تعاون در سال گذشته نشان از تحقق 123 درصدی دارد.

وی ادامه داد:فعالیت همه همکاران در سطح صف و ستاد موجب ثبت سود 4500 میلیارد ریالی شده است که نشان از یک همت جمعی در بانک توسعه تعاون دارد. ادامه این روند موجب می شود زیان انباشته بانک در سال آینده حذف شود.

این مقام بانکی بیان کرد: سال گذشته با اضافه شدن دو عضو هیات مدیره، تیم مدیریتی بانک تکمیل شد. اکنون تیم مدیریتی بانک توسعه تعاون به عنوان یک مجموعه یکدست وهمدل در نظام بانکی مطرح است.

وی در بخشی از سخنان خود به تحلیل چالش های اقتصاد ایران وناترازی های نظام بانکی پرداخت و یادآور شد: اقتصاد ایران از چند بیماری رنج می برد که تورم در صدر این فهرست قراردارد. تورم نیز به دلیل ناترازی در مصرف و تولید حادث شده است.

فتاحی تاکید کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند جهش تولید می تواند تورم های مستمر وطولانی کشور را درمان کند.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بانک مرکزی از 18 ماه گذشته سیاست کنترل مقداری ترازنامه را در جهت کنترل تورم اجرایی کرده است. آمار ارائه شده نشان می دهد که این سیاست به درستی اجرای شده است و در پایان سال گذشته میزان رشد نقدینگی به 24/3 رسید که ثمرات این سیاست اصولی در کنترل تورم در ماه های آینده قابل مشاهده است.

بانک توسعه تعاون 4500 میلیارد ریال سود شناسایی کرد

وی ادامه داد:بخشی از تورم از ناحیه لنگر بودن نرخ ارز ایجاد می شود که بانک مرکزی با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا توانسته است، تلاطم های ارزی و تورم ناشی از آن را کنترل کند.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد: بر اساس اولویتی که مقام معظم رهبری تبیین فرموده اند ودر جهت کاهش ناترازی های موجود در اقتصاد، رشد نقدینگی باید کنترل شود.

فتاحی در بخشی از سخنان خود به تشریح ناترازی های بانکی پرداخت و گفت: اقتصاددانان 4 ناترازی برای شبکه بانکی احصا کرده اند. عملکرد بانک توسعه تعاون نشان می دهد که کمترین ناترازی را در این بانک شاهد هستیم.

ناترازی دارایی-بدهی، ناترازی درآمد – هزینه، ناترازی خروج وجوه نقد وناترازی حساب سرمایه جزو مهم ترین چالش های نظام بانکی هستند اما بانک توسعه تعاون در بسیاری از شاخص های عملیاتی جزو سرآمدان نظام بانکی است.

وی یادآور شد: بررسی عملکرد شعب بانک توسعه تعاون نشان می دهد در برخی از شاخص ها همچون اعتبار اسنادی عملکرد درخشانی ثبت شده است. شعب آذربایجان غربی 883 درصد، خوزستان 732 درصد، سمنان 681 درصد، مازندران 453 درصد و اصفهان 427 درصد تحقق برنامه در صدور اعتبار اسنادی را ثبت کرده اند.

بانک توسعه تعاون 4500 میلیارد ریال سود شناسایی کرد

وی با بیان اینکه برخی از استان ها دچار کم کاری در حوزه اعتبار اسنادی هستند که نیاز است در سال جاری همت مضاعفی را به خرج دهند. از سویی با قراردادی ارزی (سپرده گذاری ارزی و قرارداد عاملیت) که به زودی با صندوق توسعه ملی منعقد می کنیم، فعالیت های ارزی بانک انشاالله گسترش پیدا خواهد کرد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha