پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات وارد مراکز  درمانی استان مرکزی شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و درمانی در دولت سیزدهم وارد مراکز درمانی استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در برنامه راهیان پیشرفت در دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برای اولین بار در تاریخ استان مرکزی، برخی طرح‌های عمرانی به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین از طرحهای مهم و خوب در حوزه درمان این شهرستان است که عملیات تکمیلی این طرح در دولت سیزدهم به صورت شبانه‌روزی انجام و اسفندماه پارسال افتتاح شد.

استاندار مرکزی به نواقص پروژه‌ طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی با اعتبارات زیادی برای رفع نواقص این مجموعه درمانی صرف شد.

استاندار مرکزی گفت: نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است و در استان مرکزی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

مخلص الائمه افزود: ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در سال ۱۴۰۰ در سطح ملی شناسایی شد که اگر ۳۰ سال بودجه کشور هیچ جای دیگر صرف نشود، نمی توان پایان این پروژه‌ها را دید.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سال بودجه عمرانی در استان صرف شد در صورتی که ۶ پیش از آن سال ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در استان صرف شد.

استاندار مرکزی در ادامه به پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به تفرش با ۶۳ کیلومتر، یک‌هزار و ۳۰۰ تیر پایه برق و سه ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم است که به زودی افتتاح می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست گفت: دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های به ارث مانده از دولت قبل اقدامات تاثیر گذاری انجام داد.

دکتر علیرضا امانی افزود: استان مرکزی موفقیت های زیادی در حوزه درمان و سلامت کسب کرده که از جمله آن جذب ۷۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان است که سال گذشته انجام شد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha