فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 85479258
فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از ظهر جمعه تا صبح روز یکشنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در فراساحل نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۱/۹ متری در مناطق ساحلی و در فراساحل نیز تا ۲.۴ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران، خطر غرق شدن شناگران، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، خطر آسیب دیدن شناورهای متوسط و بزرگ، اختلال در فعالیت شناورهای صید کیلکا و اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه، شنا، غواصی، ‌ صید پره، کیلکا، فعالیت شناورهای متوسط و تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی را در طی این مدت ممنوع و بر لزوم مراقبت در تردد شناورها در حوضچه بندر و مراقبت در سایر فعالیت های دریایی تاکید کرد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی تا میان بند ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و رگبار پراکنده، روز جمعه ابری به ویژه از بعداز ظهر با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و روز شنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه‌آلود با بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و در بعدازظهر و شب با رگبار پراکنده باران و وزش باد، روزهای دوشنبه و سه شنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، گاهی با بارندگی و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha