اهمیت روابط‌عمومی‌ها/ مدیران روحیه تعاملی با رسانه‌ها داشته باشند + فیلم

 سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: بخش روابط عمومی گره‌گشای امور مردم است و باید افراد متخصص در این واحد حضور داشته باشند، از سوی دیگر مدیران در مقابل نقد رسانه‌ها باید روحیه تعاملی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مدیران واحدهای روابط‌عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت «روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی» با تاکید بر اهمیت روابط‌عمومی‌ها در گره‌گشایی از مردم گفت: کار روابط‌عمومی نیازمند دانش و مهارت است چراکه این حوزه یک بخش تخصصی است.

وی روابط‌عمومی‌ها را پیشانی ادارات و سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: نباید اینطور باشد که هرکس از مشغله کمتری برخوردار است در واحد روابط‌عمومی قرار بگیرد؛ چرا که اگر روابط‌عمومی یک مجموعه تقویت شود، خدمات و تلاش‌های آن معرفی و دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت شفافیت در گزارش‌دهی اداره‌ها و سازمان‌ها تصریح کرد: خدمات و برنامه‌هایی که در بخش اجرایی در حال انجام است باید به طور شایسته به اطلاع مردم برسد زیرا این امر به ایجاد امید در جامعه و رضایتمندی منجر خواهد شد.

مدیران در مقابل نقد رسانه‌ها روحیه تعاملی داشته باشند

امام جمعه سمنان، ارتباط روابط‌عمومی‌ها با رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب و فعالان فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: اقتضای کار رسانه‌ای طرح انتقادات و بیان موضوعات چالشی است که این امر شاید خوشایند مدیران نباشد، اما می‌تواند مفید و سازنده باشد.

وی ادامه داد: نمی‌توان به رسانه‌ها گفت کار خودتان را تعطیل کنید، هرچند اگر مدیری دارای روحیه تعامل رسانه‌ای باشد بسیاری از مسائل، بدون بروز کمترین چالشی حل و فصل خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه افکار عمومی افراد فعال در فضای رسانه‌ای با قصد سیاه‌نمایی را تشخیص می‌دهد، اضافه کرد: رسانه‌ها حلقه وصل مردم و مسئولان هستند و می‌توانند با انعکاس رویدادهای مختلف به کاهش مشکلات و تقویت نقاط قوت کمک کنند.

نقش روابط عمومی‌ها در جلب اعتماد عمومی

وی با تاکید بر اهمیت راستگویی و صداقت در ارائه گزارش‌ فعالیت‌ دستگاه‌های اجرایی گفت: اینکه یک دستگاه احتمالا به اشتباه تابلویی نصب کند که در آن خبر افتتاح طرحی‌ اعلام شده باشد، در حالی که آن جاده تکمیل نشده است، اعتماد افکار عمومی نسبت به دستگاه مربوطه را خدشه‌دار می‌کند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: شاید گفته شود برای فلان طرح بودجه تصویب شده است، اما نباید کار انجام نشده را به عنوان کار انجام شده به مردم اعلام کرد که البته این مساله کشوری است و محدود به استان نمی‌شود.

اهمیت کار تخصصی روابط‌عمومی‌ها / مدیران روحیه تعاملی با رسانه‌ها داشته باشند

گلایه بحق مردم از وعده‌ها

وی با اشاره به سفرهای خود به نقاط مختلف استان سمنان گفت: برخی از مردم از وعده‌های انجام نشده مسئولان دستگاه‌های مختلف گلایه دارند که این گلایه‌ها منطقی و بحق است، زیرا اگر ظرفیت‌های قانونی یا مالی انجام طرح وجود ندارد، نباید انجام آنها را به مردم وعده داد.

وی، اقناع افکار عمومی در خصوص اجرای طرح‌ها یا مشکلات آنها را وظیفه واحدهای روابط‌عمومی دانست و گفت: نکته مهم دیگر که باید مدنظر مدیران روابط‌عمومی‌ و نیز مسئولان قرار داشته باشد احترام به وقت و زمان مردم در برنامه‌ها و جلسات است، وقت مردم عزیز است و نباید آن را نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت شفافیت در گزارش‌دهی بخش اجرایی تصریح کرد: خدمات و برنامه‌هایی که در ادارات و سازمان‌ها در حال انجام است باید بطور شایسته به اطلاع مردم برسد چرا که این امر به ایجاد امید در جامعه و رضایتمندی منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این نشست فرج‌الله شوشتری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان به تشریح اقدام‌ها و بیان نکاتی در حوزه عملکرد بخش اطلاع رسانی پرداخت و خواهر شهید «حیدر عبدوس» معاون تبلیغات جبهه جنگ شمال‌غرب، خاطراتی از این شهید والامقام را بیان کرد.

در پایان این برنامه از خواهر گرامی شهیدان عبدوس به عنوان شهید شاخص در حوزه تبلیغات و روابط‌عمومی‌ تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha