فیلم | بازدید خبرنگاران و مدیران روابط‌ عمومی‌های استان مرکزی از طرح‌های درمانی اراک

اراک - ایرنا - شماری از خبرنگاران، مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی روز پنجشنبه در قالب اردوی راهیان پیشرفت، از طرح‌های درمانی در حال ساخت اراک بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این اردو از فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری مرکز درمان بیماران سرطانی، طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج)، خوابگاه‌های دانشجویی ریحانه و شهید سلیمانی، پایگاه اورژانس هوایی و بیمارستان زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی اراک بازدید کردند.

فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری از مجموعه‌های درمانی خیرساز است که با ۷۶ تخت بستری در چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع وسعت با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۸ آغاز و برای تکمیل به ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

این طرح درمانی خیرساز که با مشارکت خیران(۷۵ درصد) دانشگاه علوم پزشکی اراک(۲۵ درصد) در حال ساخت است با تامین اعتبار لازم تا ۲ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز در ۱۳ طبقه با ۵۶۰ تخت بستری ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده و یک‌هزار و ۴۰ نیرو برای آن جذب شده است.

عملیات اجرایی این طرح درمانی تا ماه آینده به اتمام و قابل بهره‌برداری است.

عملیات اجرایی بیمارستان خیرساز زنان و زایمان آشتیانی نیز سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع آغاز شد و تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده که برای هر مترمربع آن ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

یکی از ویژگی‌های بیمارستان زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، ارتباط زیرزمینی از طریق تونل به بیمارستان امیرالمومنین برای مواقع ضروری است.

این بیمارستان ماه آینده در مدار پذیرش بیمار قرار می‌گیرد و بیمارستان زنان و زایمان طالقانی اراک از مدار پذیرش خارج و نیروهای درمانی آن به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha