۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85479081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی خرید ۱۳۲ هزار تن گندم و کلزا توسط تعاون روستایی لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: خرید تضمینی کلزا در مراکز خرید این سازمان در شهرستان پلدختر آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از ۱۳۲ هزار تن گندم و کلزا توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان خریداری شود.

غلامعلی فتحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۳۲۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به آغاز خرید کلزا در مراکز خرید شهرستان پلدختر افزود: چهار کمیسیون خرید در این شهرستان برای خرید گندم و کلزا راه اندازی شده است و پس از آن خرید در شهرستان های رومشکان و کوهدشت انجام خواهد گرفت.

به گفته فتحی سطح زیر کشت کلزای استان سه هزار و ۲۵۰ هکتار و سطح زیر کشت گندم نیز ۲۳۵ هزار هکتار است که پیش می شود حدود پنج هزار و ۵۰۰ تن کلزا و بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم در استان برداشت صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به ثبت ۲۰ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و جو توسط تعاون روستایی استان در سال زراعی جاری عنوان کرد: علاوه بر خرید تضمینی هزینه های حمل و بیمه محصول نیز در قراردادها مشخص بوده و به کشاورزان کمک خواهد شد..

فتحی با اشاره به پیش بینی ۳۵ کمیسیون خرید گندم و کلزا عنوان کرد: ۹ کمیسیون از این تعداد برای خرید کلزا و مابقی برای خرید گندم اختصاص یافته است، امسال برای سهولت و دسترسی آسان کشاورزان به مراکز خرید و پایین آمدن هزینه های حمل و نقل، پراکندگی خوبی در سطح شهرستان ها برای کمیسیون های خرید در نظر گرفته شده و تا آخرین روز برداشت موظف به خرید محصولات کشاورزان می باشند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان بیان کرد: محصول گندم پس از جمع آوری شده به سیلوهای مادر و کارخانه آرد ارسال شده و محصول کلزا نیز به کارخانجات روغن کشی طرف قرارداد فرستاده می شود.

فتحی همچنین با اشاره به توزیع بیش از ۷۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی در ۲ ماهه اول امسال افزود: یکی از مهمترین اولویت های کاری تعاون روستایی در زمینه افزایش تناژ محصولات کشاورزی، توزیع انواع نهاده ها از جمله کود و ریزمغذی ها می باشد و در سال زراعی گذشته نیز بیش از ۶ هزار تن انواع کودهای شیمیایی توسط تشکل های تحت پوشش تعاون روستایی بر اساس پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ هکتار است و تولید گندم نیز طی سال گذشته در حدود ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha