۱۰ استان کشور امسال کامل تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

رشت - ایرنا - قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری در استانهای قم و گلستان به طور کامل اجرا شده است، گفت: بیش از ۱۰ استان کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ به طور کامل تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، امیر لاجوردی روز پنجشنبه در سفر به استان گیلان به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های ارتباطی، به خبرنگار ایرنا گفت: این وزارتخانه در نظر دارد تا پایان سال حدود ۱۴ هزار خانوار ایرانی را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.

وی یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها اعلام کرد و افزود : گیلان تراکم جمعیتی بالا و شهرهای بسیاری دارد که بارندگی های زیاد انجام فعالیت های عمرانی و حفاری ها برای اجرای پروژه فیبر نوری را سخت و دشوار کرده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق هدف گذاری این وزارتخانه شهر رشت در خردادماه و کل استان گیلان تا شهریور ۱۴۰۳ تحت پوشش فیبر نوری می‌رود.

وی عنوان کرد: تحقق این طرح به اجرای سه پیش شرط پیگیری پروژه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی، جدیت مجری پروژه اپراتور منتخب و پیگیری، همکاری و مساعدت مسئولان، شهرداران و مدیران شهری استان نیاز دارد تا موانع برداشته شود.

وی اضافه کرد: هم اینک ۹۴ درصد از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است که باید تا دهه فجر امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

لاجوردی به مشکلاتی که استان گیلان در بخش ارتباطی دارد، اشاره کرد و افزود: شاید در سرعت و کیفیت اینترنت وضعیت شکایات کاهشی باشد اما محسوس نیست در سطح استان گیلان باید سالی ۱۵ درصد شکایات مردم کاهش یافته و میزان پایداری شبکه در این استان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در گیلان به دلایل و عوامل مختلف از جمله حفاری ها، قطع برق، سرقت کابل ها و سایر موارد مشکلاتی در بخش قطعی اینترنت وجود دارد که در حال تمهید برای کاهش مشکلات هستیم که البته با همه اینها در برگزاری انتخابات اسفندماه سال گذشته مدیران استانی توانستند رکورد بی نظیری ثبت کنند و پوشش صددرصدی در سطح استان برقرار بود و ۹۹ درصد استعلامات انتخابات بصورت برخط انجام شد.

مدیر کل ارتباطات و فناروی اطلاعات گیلان نیز گفت: در حوزه ارتباطات سیار از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون رشد ۱۴ درصدی در ضریب نفوذ ارتباطات همراه کسب کردیم. در ابتدای دولت تعداد خطوط فعال چهار میلیون و ۴۴۱ هزار و ۳۷۶ مورد بود که امروزه به چهار میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۷۸ مورد رسیده است.

سعید زاهدی اضافه کرد : ازابتدای دولت سیزدهم تاکنون ضریب نفوذ ارتباطات سیار اپراتورهای همراه اول ۷.۴۷ درصد، ایرانسل ۱۱.۵۳ درصد و اپراتور رایتل ۲۱ صدم درصد رشد داشتند.

وی اضافه کرد: گیلان رتبه چهارم کشور را در ضریب نفوذ تلفن همراه دارد و از ابتدای دولت ضریب نفوذ از ۱۷۵ درصد به ۱۹۰ درصد تا بهمن ماه سال ۱۴۰۲ رسید.

وی ادامه داد: ۱۰ شهر رشت، آستارا، بندرانزلی، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، لاهیجان، لنگرود، ماسال، تالش نیز تحت پوشش اینترنت ۵G قرار دارند و ۵۶ شهر استان نیز از مزایای اینترنت ۴G برخوردارند.

زاهدی تاکید کرد : پیش بینی می شود بالغ بر ۸۰۰ کیلومتر حفاری در سطح استان گیلان برای اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال انجام شود.

در سفر لاوجوردی به گیلان عملیات اجرایی ۶ کیلومتر از طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار شهر خمام با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز می شود با اجرای این طرح هفت هزار و ۱۴۳ خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha