۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85479078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله استانی المپیاد فرش در خراسان جنوبی برگزار شد + فیلم

بیرجند - ایرنا - مرحله استانی شانزدهمین دوره المپیاد ملی فرش ایران در بیرجند با حضور دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این المپیاد به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله مقدماتی شانزدهمین المپیاد ملی فرش ایران در استان، در چهار رشته طراحی، بافندگی، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی و سه رشته طراحی، بافندگی و رنگرزی در سطح دانش آموزی برگزار شد.

احمد آریافر افزود: در بخش دانش آموزی پس از آزمون ۲ نفر در رشته طراحی، ۲ نفر رنگرزی و سه نفر در رشته بافت انتخاب می‌شوند، در بخش دانشجویی و چهار رشته نیز چهار نفر از دانشگاه بیرجند به مرحله کشوری اعزام می‌شوند و در مجموع ۱۱ نفر از دانش آموزان و دانشجویان در مرحله کشوری نماینده استان خواهند بود.

وی گفت: هدف از برگزاری المپیاد، ایجاد انگیزه برای تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در ۲ سطح دانش آموزی و دانشجویی استان در حوزه فرش، شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در این حوزه، آشنایی بیشتر مردم با فرش دستباف استان و رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش بافی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۸۰ دانش آموز رشته فرش در چهار هنرستان شامل سه هنرستان در بیرجند و یک هنرستان در سربیشه همچنین ۵۵ دانشجوی دانشگاه بیرجند در رشته فرش مشغول به تحصیل هستند.

مرحله کشوری این المپیاد به همت مرکز ملی فرش ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، تیر امسال برگزار می‌شود و استان خراسان جنوبی پرافتخارترین تیم ادوار این المپیاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha