بارشهای شدید با خطر آبگرفتگی تربت‌حیدریه را فرا می‌گیرد

تربت حیدریه - ایرنا - مدیر هواشناسی تربت حیدریه گفت: احتمال بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر برای امروز تا عصر فردا ( جمعه) برای این شهرستان پیش‌بینی شده است و افراد از ترددهای غیرضرور در این شرایط آب و هوایی بپرهیزند.

رضا صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمال صاعقه و تگرگ، وزش باد شدید، تشکیل روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در حمل ونقل در مناطق مختلف تربت حیدریه در روزهای پیش رو وجود دارد.

وی ادامه داد: افراد از داشتن ترددهای غیر ضروری و توقف در حاشیه مسیل‌ها، صعود به ارتفاع‌ها و ورود به مناطق ییلاقی خودداری کنند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: ورود به مناطق ییلاقی با توجه به هشدارهای صادره هواشناسی و اعلام بارندگی در راستای حفظ ایمنی و سلامت افراد ممنوع شد.

سیدعلی موسوی ادامه داد: افراد و خانواده‌ها پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام بارندگی شدید را جدی بگیرند و علاوه بر ممنوعیت ورود به مناطق گردشگری، ورود به بوم گردی‌ها به خصوص در روستاهای گردشگر پذیر و تفرجگاهی و پارک های در معرض خطر سیل از پنجشنبه تا یکشنبه ممنوع است.

وی بیان کرد: اداره‌ها و نهادهای امدادی و خدماتی با توجه به هشدارهای صادر شده جوی در حالت آماده‌باش و آمادگی کامل قرار دارند.

فعالیت تورهای گردشگری در تربت‌حیدریه ممنوع شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی تربت حیدریه هم به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت تورهای گردشگری در این شهرستان تا برطرف شدن شرایط آب و هوایی کنونی و رفع خطر بارندگی شدید و سیلاب ممنوع شد و از راهنمایان و برگزار کنندکان تورها تقاضا داریم به این شرایط آب و هوایی توجه داشته باشند.

علی محمدی افزود: ممنوعیت فعالیت بوم گردی‌ها به خصوص در روستاهای گردشگر پذیر در معرض خطر سیلاب هم صادر و ابلاغ شده است، از گردشگران تقاضا داریم پس از بهبود شرایط جوی به این روستاها سفر کنند.

وی گفت: امید است شرایط آب و هوایی از روزهای میانی هفته آینده برای فعالیت‌های گردشگری در شهرستان تربت حیدریه مساعد شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha