۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85478859
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشاور وزیر: ارتقای بهره‌وری با توسعه کشت گلخانه از اولویت‌های جهاد کشاورزی است

زنجان - ایرنا - مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارتقای بهره‌وری با توسعه کشت گلخانه ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی است و دولت نیز حمایت‌های لازم را در این خصوص دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ محمدرضا قدسی‌ روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش گلخانه در سراسر کشور است، افزود: کشت گلخانه‌ تاثیر مهمی در بهره‌وری مصرف آب دارد، از این رو با توجه به شرایط منابع آبی کشور، ‌باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در کشت گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح، با پایین آمدن سطح زیرکشت محصول کشاورزی و افزایش میزان تولید، صرفه اقتصادی برای کشاورز و تولید کننده بیشتر می شود.

قدسی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای موفق طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری در استان‌ زنجان اشاره کرد و گفت: گوسفند افشاری یکی از نژادهای سنگین وزن گوسفندی و از منابع مهم ژنتیکی دام سبک ایران بوده که از پتانسیل مناسبی برای تولید گوشت برخوردار است و نقش مهمی را در تامین گوشت قرمز کشور ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر خود به زنجان از از مجتمع گلخانه‌ شیشه‌ای‌ ۳۰ هکتاری‌ هیدج‌ ابهر، ‌یک واحد مرغداری و دامداری در ابهر و یک شرکت فعال در زمینه اصلاح نژاد گوسفند افشاری در این استان بازید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha