۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85478812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس اتاق بازرگانی قزوین:‌ تحقق شعار سال نیازمند همدلی و دوری از نگاه قهری است

قزوین - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: تحقق شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" نیازمند همدلی و تسهیل گری و دوری از نگاه قهری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عبدیان روز پنجشنبه در نشست کارگاه آموزشی رفع تهدات ارزی که با حضور مدیران کل سازمان تعزیرات حکومتی کشور همراه بود،‌ اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند آن است که بخشی نگر نباشیم و فلان دستگاه دولتی و خصوصی را از یکدیگر جدا نبینیم تا همه در کنار یکدیگر کشتی اقتصاد را با سرعت به جلو ببریم.

وی اضافه کرد: اگر سرمایه یک کارخانه قفل شود، سرمایه کشور قفل شده و این سرمایه باید هرچه سریع تر به چرخه تولید و رونق بازگردد، بنابراین تسهیل گری در فضای اقتصاد امری ضروری است و می‌تواند شعار سال را به بهترین شکل ممکن عملیاتی و اجرایی سازد.

عبدیان تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که امروز به تعامل و همکاری نیاز دارد، ایجاد کمک های ویژه‌ در راستای تسهیل قوانین و مقررات است، چراکه بیش از ۸۰ درصد مشکلات قضایی برای واحدهای تولیدی به دلیل مسایل اقتصادی و شرایط تحریمی ایجاد شده و هرگز این طور نبوده که یک فعال اقتصادی بخواهد مشکلی ایجاد کند.

این مسوول با بیان اینکه شنیدن دغدغه ها بسیار مهم است و همه باید در رفع آن به هم کمک کنیم،‌ ادامه داد: قزوین یکی از استان‌های پر ظرفیت کشور در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی به حساب می‌آید و اگر نگاهمان تعاملی باشد،‌ اتفاقات بسیار خوبی در آن رقم می خورد.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: ما استان زرخیزی هستیم و به لحاظ درآمدی اگر صنایع ملی و پتروشیمی کشور را کنار بگذاریم، جزو سه استان برتر کشور خواهیم بود.

عبدیان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان قزوین صورت گرفت و اگر بخواهیم آمار صادرات از مرزها را نیز به آن اضافه کنیم، این رقم به مراتب افزایش خواهد یافت.

رییس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: ۵۰ درصد کالاهای کشور مثل شوینده‌ها، کاشی و سرامیک،‌ محصولات هیدروکربنی و روغن و در حوزه کشاورزی مثل کشمش و زیتون در استان قزوین تولید می‌شود که نشان از ظرفیت عظیم این استان زرخیز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha