بازدید رئیس جمهور از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران
عکس آرشیو است

ساری- ایرنا - آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) همزمان با دور دوم سفر به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی دولتی استان پیش از دولت سیزدهم در آستانه ورشکستگی قرار داشت که با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌ دولت در سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ کشور مشغول فعال است.

طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر برای کتاب‌های درسی تولید کند که تا کنون ۲۲ هزار تن آن را تحویل داده است.

بنابر این گزارش، با حمایت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش دولت سیزدهم، تولید کاغذ چاپ و نوشتار از پنج هزارتن ۲ سال گذشته اکنون به بیش از ۴۶ هزار تن رسیده است.

قانون تنفس جنگل با دادن فرصت سه ساله به صنایع چوب‌بر برای تدبیر چوب جایگزین از جمله زراعت چوب و استفاده از چوب وارداتی پوست کنده از سال ۹۵ به اجرا گذاشته شد تا جنگل های هیرکانی شمال کشور را از نابودی نجات دهد.طبق این قانون برداشت چوب اعم از درختان ایستاده یا افتاده از جنگل ها ممنوع است و شرکت هایی که مواد اولیه آنها چوب است باید از راه های جایگزین برای تامین مواد اولیه استفاده کنند.

شرکت چوب و کاغذ مازندران پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۹۸ بود.

این شرکت سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و اکنون طبق گفته مسئولان آن، حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در زمان حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا ، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندرن، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha