۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85478755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد و بارش‌های پراکنده پدیده غالب جوی در زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز وزش باد و بارش‌های پراکنده، مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که این شرایط بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از فردا /جمعه/ شدت وزش باد در استان افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید می رسد که این شرایط تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد یافت.

سلطانی اظهار داشت: بارش های پراکنده به تناوب تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و میزان بارندگی ها نیز قابل توجه نخواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محلی و نقطه ای وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه تا هفته آینده نوسانات دمایی زیادی نخواهیم داشت، گفت: از دوشنبه هفته آینده دما کاهش می یابد و هوای نسبتا سردی حاکم می شود.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۲ درجه، ابهر هشت و ۲۵ درجه، خرمدره هشت و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۶ درجه، قیدار هشت و ۲۰ درجه، سلطانیه پنج و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha