۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۸
کد خبر: 85478748
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل جاده‌های خمین نیاز است

خمین - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی خمین گفت: تکمیل محورهای ارتباطی این شهرستان به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شاپور سرلک روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: جاده خمین به قورچی باشی یکی از حادثه‌خیزترین محورهای این شهرستان است.

وی ادامه داد: بهسازی و بازسازی این محور از سال ۸۲ تحت عنوان بهسازی محور خمین به قورچی باشی از محور فرعی به اصلی ۲ خطه در دست اجرا است و هشت کیلومتر از سمت قورچی باشی بهسازی شده که به زودی بهره‌برداری می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی خمین اظهار کرد: بعد از آن، محور از راه اصلی تبدیل به بزرگراه شد و پس از طراحی توسط مشاور، تامین منابع مالی پروژه تا ابتدای دهه ۹۰ طول کشید و تاکنون هفت و نیم کیلومتر آن به صورت بزرگراه از سمت خمین انجام و زیر بار ترافیک رفته است.

سرلک تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی، هفت ونیم کیلومتر دیگر نیز تکمیل می‌شود و مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: سه هزار و ۱۸۰ میلیار ریال با پیمانکار قرارداد منعقد شده و بر اساس شاخص‌های ضریب تعدیل اعلامی از طرف سازمان برنامه و بودجه، پنج هزار ریال برای تکمیل این محور مورد نیاز است.

رییس اداره راه و شهرسازی خمین درباره احداث باند دوم محور خمین به الیگودرز توضیح داد: این جاده قطعه آخر طرح بزرگراهی دلیجان، محلات، خمین و الیگودرز به طول ۲۷ کیلومتر است که یکی از حادثه خیزترین محورهای استان مرکزی است و هم‌اکنون عملیات روسازی هشت کیلومتر از محور خمین _ الیگودرز توسط پیمانکار ذیصلاح در دست اقدام است.

سرلک افزود: آسفالت حدود هفت کیلومتر از محور سه لایه آن اجرا شده و باقیمانده نیز در دست اقدام است و تعداد زیادی نیوجرسی، تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی توسط پیمانکار خریداری و در محل کارگاه آماده نصب است.

وی ادامه داد: قرارداد این محور در سال ۱۴۰۰ منعقد شد و تکمیل این محور نیز چهار هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی خمین بیان کرد: برای تکمیل باند دوم محور خمین به گلپایگان وخمین به محلات نیز سه‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سرلک یاداور شد: خمین تنها شهرستان در استان مرکزی است که در تمام محورهای ارتباطی آن کارگاه راهسازی وجود دارد.

خمین در بخش جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر در این شهرستان ساکن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha