۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85478667
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جاده ۶ روستای سیل زده خراسان شمالی بازگشایی شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۰۵
کد خبر: 85478667
جاده ۶ روستای سیل زده خراسان شمالی بازگشایی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع سیلاب چهارشنبه شب موجب قطع راه ۶ روستای مایوان فاروج در خراسان شمالی به جاده اصلی شد که با کمک نیروهای راهداری بازگشایی شد.

غلامرضا شفیق چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با فروکش کردن سیلاب، رسوباتی که وارد جاده اصلی شده بود پاکسازی شد و اکنون جاده اصلی و فرعی باز می باشد و مشکل تردد وجود ندارد.

وی افزود: همچنین شدت بارش های و جاری شدن سیلاب، یک دستگاه خودرو را با خود برد که این حادثه تلفات جانی نداشته است.

تخلیه ۲ باب منزل مسکونی در روستاهای شیروان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: بر اثر بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب، ۲ باب منزل مسکونی در روستاهای تخت و کالتمانلو شهرستان شیروان خراسان شمالی تخلیه شدند.

شفیق عنوان کرد: همچنین سیلاب یک دستگاه خودروی ال ۹۰ بدون سرنشین را در روستای میلانلو شهرستان شیروان با خود برد که این حادثه خسارت جانی نداشته است.

خسارت سیل به مزارع کشاورزی شهرستان شیروان

وی با بیان اینکه وقوع سیلاب شدید چهارشنبه شب، به مزارع کشاورزی شهرستان شیروان خسارت بسیاری وارد کرده است، افزود: بارندگی های شدید باعث جاری شدن سیلاب در دهستان جیرستان بخش سرحد، رشوانلو، قلعه حسن، نقدو، دولو، کالتمانلو و کورکانلو شهرستان شیروان شد، شدت بارش ها بالاتر از پیش بینی دبی ورودی به رودخانه بوده و به حد بحرانی رسید.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: همچنین راه روستای فیض آباد شیروان به جاده اصلی بسته شده بود که با کمک نیروهای راهداری به سرعت بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه آغاز شده و تا روز جمعه هفته جاری تداوم دارد و بر این اساس برای بیشتر مناطق استان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه در روز سه شنبه سبب وزش باد لحظه ای شدید در مناطق نیمه جنوبی استان، بارش باران و در برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق، تگرک و جاری شدن سیل به همراه داشت.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha