۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85478642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح طرح‌های دانش بنیان و کلنگ زنی شهرک موادمعدنی در سفر استاندار اصفهان به نایین

اصفهان - ایرنا - سفر روز چهارشنبه استاندار اصفهان به شرق این استان و شهرستان نایین با افتتاح طرح‌های مختلف مانند پروژه‌های دانش بنیان و کلنگ‌زنی نخستین شهرک فرآوری مواد معدنی کشور همراه بود.

به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه استاندار اصفهان به شهرستان نایین ٢ طرح دانش‌بنیان در شهرک صنعتی نایین با اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جریان افتتاح این طرح های دانش‌بنیان، عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی فعالانه است به طوری که تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۴۴ بنگاه تولیدی، اقتصادی و گردشگری با حمایت قرارگاه تحقق شعار سال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بهره برداری رسیدند.

احداث نخستین شهرک فرآوری مواد معدنی کشور نیز با حضور استاندار اصفهان در شهرستان نایین آغاز شد و مرتضوی در این باره گفت: در راستای راهبردهای اصلی دولت امروز پروژه احداث نخستین شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی کشور در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۷ محور نایین به انارک آغاز شد.

همچنین مجموعه گردشگری «مشجری» بخش انارک شهرستان نایین نیز با حضور استاندار اصفهان افتتاح شد.

آیین قرعه‌کشی زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند نیز با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شهرستان نایین و خوروبیابانک برگزار شد.

استاندار اصفهان در این مراسم گفت: دولت سیزدهم خود را در برابر یکی از مسائل مهم خانواده‌های ایرانی که مبحث مسکن است، متعهد و مسوول می‌داند و سعی کرده با تمام توان خود بر موضوع مسکن متمرکز شود و شرایط را به سمتی ببرد که در آینده مشکلاتی که در این حوزه، آسایش و آرامش خانواده‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد را کاهش دهد.

وی ادامه داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تلاش کردند تا ارزیابی قابل قبولی نیاز مناطق مختلف استان داشته باشند و در جلسات مستمر بضاعت‌های استان پای کار آمده تا بخشی از نیاز مردم در حوزه مسکن را پاسخ دهند.
استاندار یادآور شد: جلسات شورای مسکن استان، در ادوار گذشته ماهی یکبار برگزار می‌شد اما در دو سال گذشته تقریباً به صورت هفتگی این شورای مهم را تشکیل می‌دهیم و در برخی هفته‌ها دو جلسه شورای مسکن با نگاه ویژه به شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

مرتضوب خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بحران‌هایی که کشورهای دنیا با آن مواجه هستند مسئله پیری جمعیت است که امنیت و آینده کشورها را دچار بحران می‌کند و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب جهت‌گیری‌ها در کشور به سمت سیاستگذاری در راستای رشد جمعیت انجام شده و انتظار این است که همه ما نسبت به این دغدغه حساس باشیم.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha