۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85478623
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ساخت مستندکوتاه "الف دزفول" کلید خورد/ عذرخواهی بابت صدای انفجارها

دزفول – ایرنا- مدیر تولید فیلم کوتاه مستند "الف دزفول" گفت: این فیلم کوتاه مستند با محوریت مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس در حال فیلمبرداری است و صداهای انفجار مربوط به این مستند بود.

ناصر مدنی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فیلم کوتاه مستند "الف دزفول" به کارگردانی شاهین رشیدی و شاهین باباپور پیرامون مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در زیر موشکباران جنگ در مراحل نهایی تولید است.

وی ادامه داد: فیلمبرداری بخش هایی از این مستند از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در دزفول با هنرنمایی هنرمندانی از دزفول و کشور انجام شد و ادامه فیلمبرداری با حضور برخی چهره های مطرح سینمایی طی روزهای آینده در تهران انجام می شود.

مدیر تولید این فیلم کوتاه مستند گفت: مراحل ساخت و تدوین این مستند طی روزهای آینده تکمیل و همزمان با چهارم خردادماه روز مقاومت و پایداری – روز دزفول از شبکه های سراسری تلویزیون پخش می شود.

وی با اشاره به انفجارهای هماهنگ شده طی امروز و روز گذشته در دزفول افزود: این انفجارهای هماهنگ شده با کسب تمام مجوزهای قانونی و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شده و در راستای فیلمبرداری بخش هایی از این مستند بود.

مدنی اظهارکرد: فیلمبرداری در ۲ بوستان منطقه رعنا زیر پل قدیم و بوستان ساحلی دووه در دزفول انجام و انفجارها در منطقه رعنا انجام شد.

ساخت مستندکوتاه "الف دزفول" کلید خورد/ عذرخواهی بابت صدای انفجارها
جمعی از بازیگران و هنرجویان فیلم کوتاه مستند "الف دزفول"

مدیر تولید این فیلم کوتاه مستند ضمن عذرخواهی از مردم دزفول که صدای انفجار موجب نگرانی آنها شد، ادامه داد: این مستند تلاشی هنرمندانه برای ادای دین به مردم دیار مقاومت و پایداری به منظور روایت بخشی از مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس است.

وی با تجلیل از همکاری همه دستگاه های این شهرستان برای تکمیل فیلمبرداری ها در دزفول افزود: فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، اورژانس، فرماندهی نیروی انتظامی، آتش نشانی، مدیریت زندان ها، خانه کارگر و شرکت آب و فاضلاب دزفول از جمله دستگاه هایی است که در ضبط این مستند همکاری لازم را با عوامل این مستند داشتند که از همه آنها تشکر می‌شود.

مدنی با اشاره به سوابق درخشان کارگردانان این مستند ابراز امیدواری کرد که فیلم کوتاه مستند " الف دزفول" نیز در استانداردها و کیفیت بسیار بالا تولید شود تا ادای دین کوچکی به مردم این دیار مقاوم باشد.

به گزارش ایرنا، به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد؛ رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد؛ همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha