از نقاشی دیجیتال تا واقعیت مجازی+ فیلم

تهران- ایرنا- با کمی فاصله از شبستان اصلی نمایشگاه، غرفه‌ای با دیوارهای آبی و پر نقش و نگار وجود دارد به نام «خانواده ما»، جایی که بچه‌ها در آن نقاشی می‌کنند، تصویر نقاشی‌هایشان را انیمیشن‌شده می‌بینند و شما با وی‌آر لحظات نابی از تلخ و شیرینی‌های زندگی را تجربه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قبل از آنکه به داخل شبستان اصلی مصلی تهران قدم بگذارید، نمایشگاه دیگری بر پا شده که برخلاف نمایشگاه کتاب، واقعی نیست. نمایشگاهی مجازی با تجربه‌ای شبیه سازی شده از واقعیت که لحظه های تلخ و شیرین زندگی را با لمس اتفاقات گوناگون می‌توان تجربه کرد.

از نقاشی دیجیتال تا واقعیت مجازی+ فیلم

این نمایشگاه مجازی بخشی از غرفه بزرگ «خانواده ما»ست. غرفه ای که در آن تجربه‌های متفاوتی طراحی شده تا هم بچه‌ها و هم بزرگ‌تر ها در کنار هم به تجربه «ما» بودن برسند. اتفاقاتی از قبیل اسکن نقاشی بچه‌ها با هوش مصنوعی، واقعیت مجازی با وی آر، ضبط پادکست و… این خانواده را تکمیل‌تر کرده است. لحظاتی که همه و همه با تمرکز بر مساله جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی شده‌اند.

از نقاشی دیجیتال تا واقعیت مجازی+ فیلم

در بخش دیگری از این غرفه نیز مژده لواسانی با حضور در «رادیوی ما» به بحث‌ و گفت‌وگو با کارشناسان مختلف، پیرامون مساله اصلی این غرفه، یعنی جوانی جمعیت می‌پردازد و مخاطبان حاضر در غرفه را نیز در بخش‌هایی از برنامه با خود همراه می‌کند.

از نقاشی دیجیتال تا واقعیت مجازی+ فیلم

در این بخش به سراغ غرفه‌داران و بازدید کنندگان خانواده ما رفتیم تا ببینیم این غرفه چه لحظاتی را برایشان خلق می‌کند و چه نقشی در مساله اصلی خود یعنی جوانی جمعیت در جامعه می‌تواند ایفا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha