۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85478489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخوان المسلمین اردن، شایعات رسانه‌ای درباره توطئه علیه این کشور را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- اخوان المسلمین اردن امروز (چهارشنبه) شایعات برخی رسانه‌ها مبنی بر دست داشتن در هر گونه عملیات خرابکارانه در این کشور را رد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز به نقل از ۲ منبع اردنی بدون اشاره به نام آن‌ها مدعی شد که اردن اواخر مارس یک توطئه برای اجرای عملیات مسلحانه خرابکارانه در این کشور را خنثی کرده است.

این خبرگزاری ادعا کرد که برخی گروه‌ها در سوریه سلاح‌هایی را برای یک گروه وابسته به اخوان‌المسلمین در اردن که با شاخه نظامی حماس مرتبط بوده، ارسال کرده اند تا عملیات خرابکارانه در اردن انجام دهند.

«معاذ الخوالده» سخنگوی اخوان المسلمین اردن در واکنش به این خبر اظهار داشت: خبرگزاری رویترز روایت خود را به منابع ناشناس منسوب کرده و بدون اینکه با رهبری اخوان المسلمین ارتباط برقرار کند و از حقیقت این خبر مطمئن شود، آن را منتشر کرده است.

وی گفت: سیاست ثابت اخوان المسلمین تغییر نکرده است، این گروه خواهان امنیت و ثبات اردن است؛ این یکی از اصول ملی و محکم ماست و اخوان المسلمین در طول تاریخ خود طی چند دهه گذشته اقدامی خلاف این نداشته است.

الخوالده همچنین تاکید کرد: این ادعاها هیچ ارتباطی با اخوان المسلمین ندارد و استفاده از نام این گروه برای چنین اقداماتی را محکوم می‌کنیم. هر گونه اقدامی در تضاد با سیاست‌های اخوان‌المسلمین، تنها بر عهده مرتکب آن است.

پیش از این نیز جنبش حماس شایعات رسانه‌ای درباره ارتباط این جنبش با آنچه را که عملیات «خرابکارانه» برای هدف قرار دادن اردن خوانده شده است، محکوم کرد.

حماس تأکید کرد که این جنبش هیچ گونه ارتباطی با هیچ عملیاتی علیه اردن نداشته است؛ حماس در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کند و سیاست آن نیز ثابت، روشن و مبتنی بر مقابله با رژیم اشغالگر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha