جواب مثبت بقاع امامزادگان استان مرکزی به حمایت طرح‌های دانش بنیان

ساوه - ایرنا - مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: پذیرش طرح های دانش بنیان با هدف رفع مشکلات کشور و ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و امامزادگان در اولویت این اداره کل است. 

به گزارش ایرنا، عبدالله واحدی عصر چهارشنبه در آیین روز ملی گرامیداشت امامزادگان در امامزاده سیداسحاق (ع) ساوه با اشاره به اینکه ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه استان در راستای اقدامات عام المنفعه در اولویت است، اظهار کرد: برای این هدف در کنار جمع آوری نذورات، سه برنامه اقتصادی بر اساس سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شامل وقف مشارکتی با مشارکت عموم مردم، ساخت و سازهای عمرانی در اراضی بقاع و حمایت از طرح های دانش بنیان سه محور ایجاد درآمد پایدار برای اماکن مقدس در این استان است.

وی حمایت از طرح های دانش بنیان را روشی نو برای رفع مشکلات، ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار در تمام بخش ها دانست و اضافه کرد: انتظار می رود هیات امنای بقاع متبرکه و امامزادگان به پیشنهادات سازمان اوقاف برای پذیرش شرکت های دانش بنیان جواب مثبت دهند تا علاوه بر درآمد پایدار در رفع مشکلات کشور سهم بیشتری ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: هم اکنون ۷۱ بقعه در استان دارای طرح جامع و ۱۳ بقعه نیز داری طرح تیپ است اما مابقی ۱۹۴ بقعه فاقد این طرح ها بوده و اگر طرح عمرانی در آنها انجام شود، خارج از ضابطه است.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نظر دارد برای جلوگیری از هدر رفت منابع و جلب اعتماد مردم تا پایان سال آینده طرح جامع تمام بقاع را تهیه کند و همچنین تا پایان امسال نیز صدور سند مالکیت ۸۲ بقعه باقی مانده پیگیری می شود.

جواب مثبت بقاع امامزادگان استان مرکزی به حمایت طرح‌های دانش بنیان

امامزادگان پیام آوران ولایت و غدیر به ایران هستند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز با بیان اینکه امامزادگان پیام آوران ولایت و غدیر به ایران هستند، افزود: بسیاری از آنان در مسیر انجام ماموریت الهی خودشان شهید شدند و هم اکنون همانند نوری در این سرزمین می درخشند.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در موقوفات و بقا متبرکه یادآور شد: طرح ها و رویدادهای فرهنگی انجام شده در استان مرکزی شاخص و فاخر است و انتظار می رود این اقدامات بیش از گذشته انجام شود.

در این آیین از مدیران و هیات امنای امامزادگان استان مرکزی در بخش های مدیریتی و فرهنگی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha