۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۷
کد خبر: 85478468
T T
۱۱۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۹۰ هکتار از مزارع فاضلابی اطراف گردخون شیراز نابود شد

شیراز-ایرنا- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در خصوص روند شناسایی و امحا محصولات کشاورزی که با آب غیرمتعارف و فاضلاب آبیاری می‌شود، گفت: با فعالیت گشت‌های مشترک متشکل از نمایندگان شهرداری، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و محیط زیست بیش از ۱۹۰ هکتار از این اراضی در منطقه گردخون اطراف شیراز امحا و از ورود این محصولات غیربهداشتی به سفره مردم جلوگیری شد. 

روح الله خوشبخت چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: محصولات کشاورزی این مزارع با آب های نامتعارف آبیاری شده و تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه تولید این محصولات و ورود آنها به سفره های مردم سلامت جامعه را با خطرات جدی مواجه می کند، خاطرنشان کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری شیراز با همراهی سایر نهاد ها در تلاش است که اجازه ندهد این محصولات به مرحله برداشت و عرضه به بازار برسند.

او یادآور شد: در هفته های گذشته نیز ۳۱۰ هکتار از محصولات کاشته شده در این اراضی واقع در منطقه ۷ شهرداری شیراز و همچنین بیش از ۶۰ هکتار در منطقه صدرا امحا شد.

معاون شهردار شیراز همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده کشت هر نوع محصول کشاورزی با فاضلاب یا آب غیربهداشتی دیگر، این موارد را گزارش داده و با نهادهای مربوطه برای مقابله با این موضوع همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha