۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۴
کد خبر: 85478432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل به یک شهر و ۸ روستا در شمال خراسان رضوی خسارت وارد کرد+ فیلم

مشهد-ایرنا- بر اساس اعلام فرمانداری های کلات و درگز سیلاب امروز، چهارشنبه به یک شهر و پنج روستای کلات و سه روستای شهرستان درگز خساراتی وارد کرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار کلات روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: وقوع سیلاب امروز چهارشنبه شهر "حسن آباد لائین" مرکز دهستان هزار مسجد دچار آبگرفتگی همراه با خسارت شد و پنج روستای منطقه نیز تحت تاثیر شدید سیلاب قرار گرفتند.

روح الله ایزدی زو افزود: سیل جریان آب و گاز در روستاهای "کالو" و "کرناوه شیرین" کلات را قطع کرد و راه ارتباطی روستاهای یاد شده و روستاهای"حاجی آباد حسن آباد"، "سنگدیوار" و "رباط" را مسدود کرد، زیرساختهای جاده ای این روستاها نیز آسیب دیده اند.

سیل به یک شهر و ۸ روستا در شمال خراسان رضوی خسارت وارد کرد+ فیلم

وی گفت: شماری از منازل مسکونی در هر شهر حسن آباد لائین و روستای کرناوه شیرین دچار آبگرفتگی شده و نیروهای امدادی در حال تخلیه آب هستند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار کلات اضافه کرد: گل و لای در حجم بالا سطح جاده کلات-درگز را پوشانده است و نیروهای راهداری احتمالا تا ساعتی دیگر این مسیر بین شهری را بازگشایی کنند.

سیل به یک شهر و ۸ روستا در شمال خراسان رضوی خسارت وارد کرد+ فیلم

قطع آب و برق سه روستا و تخریب یکدستگاه خودروی وانت

فرماندار درگز نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: آب و برق روستاهای "پلگرد"، "یکه باغ" و "تیرگان" در بخش لطف آباد به دلیل سیلاب قطع شده و تردد در جاده های روستایی منطقه به سختی انجام می شود.

مجتبی بزم آرا افزود: جریان سیلاب از سطح شهرستان در حال حرکت به سمت سد های درونگر و ابیورد و مسیرهای خروجی رودخانه زنگلانلو است و جریان سیلاب یک دستگاه خودروی وانت مزدای بدون سرنشین را با خود برده است، تاکنون گزارشی از صدمات جانی بواسطه سیل دریافت نشده است.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر "کلات نادری"، "حسن‌آباد لایین"، "چنار" و "زاوین" و ۶۸ روستا و ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی اند و نیمی دیگر در شهرها سکونت دارند.

شهرستان کوهستانی و مرزی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است، این شهرستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و "چاپشلو"، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ پارچه آن جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار دارند.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از عصر دیروز، سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی در استان فعال شده است، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha