رکورد بی‌سابقه دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های آماده‌سازی مسکن

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور، اجرای این میزان پروژه آماده‌سازی را در دولت‌های گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش ایرنا از سازمان ملی زمین و مسکن، «ارسلان مالکی» در نشست پیگیری و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، با تاکید بر اهمیت انجام مطالعات کیفی و فنی در اجرای پروژه‌های این طرح، افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای رعایت کیفیت و استاندارد در طراحی و اجرای آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و ادارات کل راه و شهرسازی موظف به رعایت این الزامات هستند.

وی گفت: بدون تاییدیه‌های کیفی و فنی پیش‌بینی شده در کمیته‌های فنی طرح‌های آماده‌سازی زمین، هیچ مجوز ساختی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه توضیح داد: در تهیه طرح‌ برای پروژه‌های آماده‌سازی زمین نهضت ملی مسکن، تاییدیه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تراز اول کشور در رشته‌های شهرسازی، راه و ترابری، عمران، هیدرولوژی و ژئوتکنیک در قالب اعضای اصلی کمیته‌های فنی بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی زمین، پیش‌بینی شده تا پروژه‌ها با آخرین استانداردها و نهایت سطح کیفیت و در شان مردم کشورمان ساخته شوند.

وی، انجام مطالعات فاز ۱ و ۲ آماده‌سازی زمین و تصویب آن در کمیته فنی طرح‌های آماده‌سازی زمین را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: از دیگر سیاست‌های سازمان برای تسریع در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن‌، تفویض اختیارات لازم به ادارات کل راه و شهرسازی برای بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی زمین با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بومی استان است.

مالکی، حضور شرکت‌های مشاور ذی‌صلاح در طراحی و اجرای پروژه‌های آماده‌سازی زمین و مسکن را از دیگر سیاست‌ها برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز دانست و اعلام‌کرد: وجود مشاوران ذی‌صلاح به‌منظور حفظ یکپارچگی پروژه‌ها و اطمینان از روند درست امور و هدایت و نظارت کلی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha