۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85478371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان فوتی‌های تصادفات در زنجان ۳۷.۵ درصد کاهش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85478371
میزان فوتی‌های تصادفات در زنجان ۳۷.۵ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از کاهش حدود ۳۷.۵ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی استان در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از راهداری استان، اعظم محمدی، روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افرود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۳۷.۵ درصدی فوتی‌ها بودیم.

وی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب پویش «چشم به راهیم» را در کمک به ماندگاری و توقف هرچند کوتاه مسافران و ایجاد نشاط در کاهش سوانح جاده‌ای و خسارت‌های ناشی از آن تاثیرگذار دانست.

محمدی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای را در چند سال اخیر بسیار نامناسب دانست و گفت: با اقدامات جامع از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم آمار فوتی‌ها نسبت به سال قبل روند کاهشی را طی می‌کند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اجرای پویش همراهان سفر ایمن را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت:‌ مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث از جمله حوادث رانندگی، گفت:‌ همه تلاش ما بر این است تا از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha