۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85478360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب مناطق ییلاقی طرقبه شاندیز را فراگرفت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85478360
سیلاب مناطق ییلاقی طرقبه شاندیز را فراگرفت

مشهد-ایرنا- فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: جریان سیلاب در این شهرستان بویژه در بخش طرقبه در حال عبور مدیریت شده از رودخانه ها و در نهایت سرازیر شدن به بند گلستان است.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل در رودخانه ها و مسیل های حوالی روستاهای جاغرق و کردینه در بخش طرقبه این شهرستان به جریان افتاده اما سیلاب مدیریت شده است.

وی گفت: همچنین سیل از روستاهای دهبار، ازغد و روستاهای سه گانه مایان به سمت حصار در حال حرکت است و در نهایت جریان سیلاب از طریق رودخانه ها به سمت بند(سد) گلستان سرازیر شده است.

فرماندار طرقبه شاندیز بیان داشت: هنگامی که جریان سیل از روستای ازغد به روستاهای مایانات می آید، ۲ خودروی سواری بدون سرنشین را با خود می برد و در نهایت خوردوها در محدوده خیابان امام رضا(ع) هشت متوقف می شوند.

ضیایی رحیمیمان ادامه داد: بخشی از جاده در بلوک اردمه (متشکل از شش روستا) به سمت "خلج" بواسطه سیل آسیب دیده و تردد به سختی در آن انجام می شود اما نیروهای راهداری در حال ترمیم مسیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: گردشگران برای تردد به طرقبه شاندیز وضعیت جوی و سیلاب در روزهای بارانی پیش رو تا اواسط هفته آینده را حتما در نظر بگیرند و از تردد یا اتراق در مسیر رودخانه و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

شهرستان طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha