استاندار کرمان: شرکت‌های خصوصی در معادن کوچک‌مقیاس مس سرمایه‌گذاری کنند 

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: معادن مس مقیاس کوچک برای شرکت مس شاید جذابیت نداشته باشد، اما شرکت های خصوصی به فعالیت در این معادن ورود کنند که درآمدزا و اشتغالزا است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در سومین روز از همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ و در پنل فرصت های سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس در دانشگاه هایتک ماهان کرمان بیان کرد: مس پس از زغال سنگ قدیمی ترین صنعت استان کرمان است و نماد توسعه جدید در استان محسوب می شود که ظرفیت های بی بدیلی دارد.

وی تاکید کرد: حدود ۷۵ درصد از ذخائر مس کشور در استان کرمان وجود دارد که همه کشور باید از این ظرفیت بی بدیل استفاده کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: برگشت حقوق معادن در مورد مس بهتر شده است و برآورد می شود که امسال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی مس به کرمان برگردد.
وی خاطرنشان کرد: صنعت مس ظرفیت بسیار بزرگی برای اشتعال و درآمدزایی و ارز آوری دارد و کاتد تولید شده مس حتما به صنایع جنبی تبدیل شود.
فداکار تصریح کرد: نباید مس فقط صدور کاتد باشد زیرا ما به درآمد و اشتغال نیاز داریم که در حوزه های بالا دستی و پایین دستی مس این کار انجام شود.
وی بیان کرد: در بحث تولید مس طرحی با فناوری بالا توسط یکی از شرکت های داخلی در حال انجام است که انقلابی در این حوزه ایجاد می کند.
استاندار کرمان افزود: دنیا در آینده حتما به مس نیاز دارد و اگر اکتشافات بزرگ انجام شود حتما میزان ذخیره بیشتر هم می شود.

به گزارش ایرنا همایش فرصت های سرمایه گذاری با عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha