۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85478343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب «جلگه زوزن» شهرستان خواف را فرا گرفت+فیلم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85478343
سیلاب «جلگه زوزن» شهرستان خواف را فرا گرفت+فیلم

خواف-ایرنا- بخشدار بخش جلگه زوزن شهرستان خواف گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن عصر امروز روستای «بیاس آباد» از توابع این بخش را فرا گرفت، یک پنجم واحدهای مسکونی روستا دچار آبگرفتگی شدند.

غلام علی صالحی سلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ خانه از مجموع ۵۰۰ منزل مسکونی روستای بیاس آباد خواف تاکنون دچار آبگرفتگی شده اند.

وی ادامه داد: امدادرسانی به روستاییان با کمک هلال احمر شهرستان خواف در حال انجام است.

بخشدار بخش جلگه زوزن خواف گفت: این سیلاب خسارت جانی به دنبال نداشته و تاکنون منجر به تلف شدن ۲۰ راس گوسفند شده و خسارت مالی تکمیلی به بخش راهها، کشاورزی و دامداری در دست بررسی است.

محمد افشار مقدم رییس جمعیت هلال احمر خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال وقوع سیلاب در روستای بیاس آباد بخش جلگه زوزن این شهرستان، سه گروه امدادی با تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

رییس اداره هواشناسی خواف نیز گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همراه با رگبار شدید باران در برخی از ساعت ها، عصر چهارشنبه این شهرستان را فراگرفت و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

اسماعیل میرزاده ادامه داد: بارش شدید باران منجر به سیلاب در بخش‌هایی از جلگه زوزن خواف شد.

بخش جلگه زوزن با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت و دارای ۲۳ روستا به مرکزیت شهر «قاسم آباد» یکی از بخشهای شهرستان خواف است و در جنوب غربی مرکز این شهرستان قرار دارد.

مرکز شهرستان خواف با چهار بخش «جلگه زوزن، سلامی، سنگان و مرکزی» و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha