استاندار چهارمحال و بختیاری: زیرساخت راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در این استان فراهم شود 

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز ماده ۱۶ به نوعی به عنوان مرکز ترک اعتیاد اجباری شناخته می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت و کارکرد مرکز ماده ۱۶ زیرساخت راه‌اندازی این مرکز باید در استان فراهم شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر، معتادان به مواد مخدر و روان گردان فاقد گواهی موضوع ماده(۱۵) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی

و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری افزود: با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از بروز بسیاری جرائم پیشگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبار لازم برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از سوی مرکز تامین شده است، متولیان کار نسبت به جذب اعتبار و راه‌اندازی این مرکز به عنوان یک اولویت اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پس از بازدید از مراکز ماده ۱۵ به صورت موقت با لحاظ تمام جوانب با هدف جمع‌آموری معتادان متجاهر می‌توان این مراکز را به مراکز ماده ۱۶ تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با بلای خانمانسوز اعتیاد اجرای طرح‌های مختلف از جمله یاریگران روستا، جشن پایان اعتیاد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی، دستیاران مردمی و تشکل‌های مردم نهاد ضروری است.

حیدری همچنین بر ارائه مهارت‌های مختلف فنی و حرفه‌ای با هدف فراگیری مهارت‌های مختلف به جوانان و نوجوانان و دوری آنان از آلوده شدن به مواد مخدر تاکید کرد.

کشف ۲۲۰ کیلو مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰ کیلو و ۷۴۱ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۶۸۱ نفر عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر و معتاد دستگیر شد.

سرهنگ محمد سعید یاری افزود: در این مدت پنج باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و۱۶ دستگاه خودرو توقیف شد و در این مدت ۲۶۱ معتاد متجاهر دستگیر شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی در استان گفت: در این مدت ۶۴۰ نفر در این طرح دستگیر و هفت باب اماکن آلوده در تهیه و توزیع مواد مخدر پلمب شد.

به گزارش ایرنا، در استان سه نوع مرکز ترک اعتیاد فعال است که که مراکز اقامتی و یا کمپ‌ها که فرد به خواست خود به این مراکز مراجعه می‌کند، مرکز دارو درمانی و مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان که به صورت جامع فعالیت دارد که علاوه بر سم‌زدایی در حوزه نگهداری معتادان بهبود یافته از سه ماه تا یک سال نیز فعالیت دارد و به معتادان بهبود یافته آموزش در ارائه می‌شود.

هم‌اکنون در مرکز جامع نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان در استان به معتادان بهبود یافته در حوزه ساخت تنور گازی، اجاق گار، گوهرتراشی و پرورش ماهی زینتی نیز آموزش ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha