وزیر آموزش و پرورش: اساسنامه سازمان دانش‌آموزی اصلاح می‌شود

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه سازمان دانش‌آموزی به نفع تربیت و کار تربیتی بیشتر اصلاح می‌شود و در این راستا، درآمد کانون پرورش فکری به جزء برای کانون و تربیت نباید هزینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره کارینو اظهار داشت: فرصت پرورش و شکوفایی استعدادهای فرزندان سرزمین همواره در اولویت بوده است و برای تربیت در نسل جدید تحول لازم است. تحول در کلام رهبر معظم انقلاب این گونه است که تحول باید ما را به وضعیت بهتر برساند. برخی تحول را تغییر می دانند اما صرف تغییر یک ارزش محسوب نمی‌شود بلکه تغییر باید به سمت بهتر شدن باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحول به سمت بالا رفتن است؛ بنابراین اولین نکته این است که باید نسبت به وضع موجود بهتر شویم و باید ارتقای محتوایی ایجاد کنیم. در این راستا، تحول باید در اهداف خود را نشان دهد. تحول از ردیف‌های بودجه و ساختارها مشخص نمی‌شود هرچند که این موارد بسیار مهم هستند اما تحول از قوه خیال و قوای شناختی است. تحولی که بر مبنای اصول نباشد، هرج و مرج ذهنی است.

وی اضافه کرد: گاهی تحول را بدون توجه به اصول دنبال می‌کنیم که بی‌نتیجه است. هر وقت تحول اصولی باشد، می‌توان نتایج مناسبی از آن بدست آورد. تحول یعنی به ملت اعتماد به نفس بدهیم و به نقطه قوت خود اتکا کرد.

صحرایی با بیان اینکه تحول جهش رو به جلو و جهادی است، افزود: فکر و ابتکار نو و جرأت و میل کامل به حرکت مبنای تحول است.

وزیر آموزش و پرورش: اساسنامه سازمان دانش‌آموزی اصلاح می‌شود

مجموعه سیاست‌های تحول در مدرسه در شورای عالی انقلاب تصویب می‌شود

صحرایی خاطرنشان کرد: در معاونت پرورشی و فرهنگی باید فرزندان را از آفات واکسینه کنیم و تربیت مبتنی با ذائقه مخاطب و مخاطب‌شناسی انجام شود. در گام دوم انقلاب آموزش و پرورش و عملکردش اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: این گام را با فرزندانی با قوای مناسب برمی‌داریم. گره‌هایی که خودمان بر پای خود بسته‌ایم را باید باز کنیم. اینکه همه مدارس شیفت صبح هستند و کانون‌های پرورشی هم شیفت صبح فعالیت می کنند در حالی که باید با برنامه منعطف در شیفت مخالف باشد؛ حتی اگر نتوانیم فعالیت کانون را به شیفت عصر منتقل کنیم، می‌توان بخشی از کلاس‌ها را در کانون برگزار کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول معاونت پرورشی در اولویت دولت است، گفت: به زودی مجموعه سیاست‌های تحول در مدرسه در شورای عالی انقلاب تصویب می‌شود. بر این اساس مدرسه بیش از آموزش باید محل پرورش باشد و معلمی که فقط به آموزش بپردازد، جایگزین‌پذیر است.

صحرایی با بیان اینکه مدرسه و دبستان محل تربیت و سپس محل آموزش است، افزود: آموزش می‌تواند مجازی شود اما پرورش همواره به صورت حضوری باید انجام شود همچنین بازبینی در کانون پرورشی و فکری کودکان باید صورت گیرد در این راستا مدرسه و کانون با هم کار تربیتی کنند.

وی یادآورشد: مشکل دیگر این است که همزمان در یک مدرسه پنج برنامه فرهنگی وجود دارد اما این برنامه‌ها ارتباطی با یکدیگر ندارند و باید زنجیره‌وار به یکدیگر متصل شوند. در برنامه هفتم دیوارهای مدرسه به نفع پرورش برداشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه در تابستان و پنجشنبه و جمعه نباید بسته باشد و مربیان پرورشی باید در این زمان فعالیت داشته باشند تا منجر به تحول شود. بودجه آموزش و پرورش باید تقویت شود و بی‌شک دولت کمک می‌کند اما برای تحول منتظر افزایش ردیف بودجه نمی‌مانیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha