۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85478281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: ۲ میلیارد دلار دیگر به اوکراین می‌دهیم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبر: 85478281
بلینکن: ۲ میلیارد دلار دیگر به اوکراین می‌دهیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته دیگر کمک‌های خارجی به ارزش ۲ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن که در اوکراین به سر می‌برد، روز چهارشنبه طی یک کنفرانس مشترک با دمیترو کولبا همتای اوکراینی خود، گفت: هدف از اختصاص این بودجه اضافی سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی اوکراین خواهد بود.

وی دیروز طی سخنانی در موسسه پلی تکنیک ایگور سیکورسکی کی‌یف در اوکراین گفت: کنگره به ما این اختیار را داده است که دارایی های روسیه را در آمریکا مصادره کنیم. ما قصد داریم از آن استفاده کنیم. آنچه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوکراین ویران کرد، مسکو باید و باید برای بازسازی بپردازد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: واشنگتن در حال همکاری با سایر کشورهای گروه ۷ است تا آنها نیز چنین کاری با «دارایی‌های مستقل روسیه» انجام دهند.

بلینکن گفت: «گروه ۷ می‌تواند از میلیاردها دلار دارایی روسیه استفاده کند و پیامی قدرتمند به پوتین بفرستد که زمان به نفع او نیست».

این سخنرانی پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید و کنگره آمریکا بسته کمک مالی شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرد و اتحادیه اروپا نیز از تصویب بسته مالی تا سقف ۵۴ میلیارد دلار خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha