ناوگان ماشین آلات راهداری کرمانشاه با ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نوسازی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری که بخش زیادی از آن فرسوده است، گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه تامین ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به این بخش تصوب شد و مقرر شده که از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز چهار هزار میلیارد ریال به راهداری استان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، «سیدشهرام کهریزی» روز چهارشنبه در این ارتباط توضیح داد که میانگین عمر ادوات راهداری استان کرمانشاه ۳۵ سال است و بخش قابل توجهی از این ادوات، دچار فرسودگی شده‌ و در دست تعمیر و یا زمین‌گیر است.

وی گفت: با حمایت استاندار کرمانشاه، مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصویب شد.

کهریزی ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری های صورت گرفته که طی هفته گذشته با مهندس امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد در صورتی که استان ۲ هزار میلیارد ریال برای امر بازسازی ناوگان ماشین آلات راهداری اختصاص دهد، وزارت راه و شهرسازی هم ۲ برابر این مبلغ یعنی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان کرمانشاه قرار خواهد داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: در مجموع با ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار، بخش قابل توجهی از ماشین آلات اداره کل در سال‌جاری نوسازی می شود.

کهریزی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقشی محوری و مهمی در مواقع اضطراری مانند حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی مثل سیل و زلزله دارد و در اینگونه مواقع همیشه به عنوان یک بازوی توانمند یاری دهنده و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران استان بوده است.

وی یادآور شد: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی موجود، طی سال‌های اخیر امکان نوسازی این ناوگان برای استان امکان پذیر نبوده و در شرایط فعلی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

او افزود: در زمستان سال گذشته در منطقه اورامانات و شمال استان، شاهد بارش سنگین و کم نظیر برف بودیم که با کمک همین ماشین آلات فرسوده فعلی و با تلاش جهادی پرسنل تلاشگر راهداری، اجازه ندادیم مشکل خاصی برای مردم پیش بیاید.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha