۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85478201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح زیر کشت محصول جو در خواف کاهش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 85478201
سطح زیر کشت محصول جو در خواف کاهش یافت

خواف-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: سطح زیر کشت محصول جو این شهرستان در سال زراعی جاری بیش از پنج درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن کاهش یافت.

خالد فقیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان خواف از سه هزار و ۸۰۰ تن در سال زراعی گذشته به سه هزار و ۶۰۰ تن در مدت مشابه امسال کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: برداشت جو از سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت این محصول در شهرستان خواف ۲ روز گذشته آغاز شده و به مدت حدود یک ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم جو در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش پنج درصدی سطح زیر کشت محصول جو در خواف ولی میزان عملکرد در واحد سطح و یا تولید این محصول ۱۲ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یافت.

فقیری ابراز امیدواری کرد: میزان تولید محصول جو در شهرستان خواف از ۹ هزار و ۵۰۰ تن در سال زراعی قبل به افزون بر ۱۰ هزار تن امسال افزایش یافته است.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha