نمایشگاه خوشنویسی و کتابت زنده در کنگاور برپا شد+فیلم

کنگاور - ایرنا - به مناسبت روز پاسداشت زبان‌فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نمایشگاه خوشنویسی و کتابت زنده از اشعار شاهنامه روز چهارشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان در کتابخانه شهید عراقی کنگاور برپا شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار کنگاور در بازدید از نمایشگاه و کتابت اشعار فردوسی با بیان اینکه اصالت و روند تحول خوشنویسی در زبان فارسی همواره رو به رشد بوده است، گفت: اساتید خوشنویسی تاثیر به سزایی در حفظ زبان و ادبیات فارسی دارند و از این نظر به جز در زمینه هنر، جایگاه بسیار ارزشمندی در بین اصحاب و اهالی فرهنگ دارند، بنابراین خوشنویسی یک مقوله بین رشته‌ای تلقی می‌شود.

ایرج صادقی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری امروز وظیفه حوزه فرهنگ حفظ زبان فارسی است، خاطرنشان کرد: امروز زبان فارسی مورد هجمه سنگین دشمنان قرار گرفته و اساتید خوشنویس می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور هم یکی از پیام های شاهنامه را دانش اندوزی دانست که صدها بیت در این اثر ارزش و اهمیت این موضوع را تاکید کرد و گفت: باوجود اینکه داستان شاهنامه براساس جنگ است اما جنگ در شاهنامه ستوده و ارزش محسوب نمی شود و از جانب ایرانیان صرفا جنبه دفاعی دارد و به همین دلیل است که صلح طلبی هم یکی از پیام های مهم شاهنامه است.

نصرالله صفری هدف از برگزاری این مراسم را توجه به زبان پارسی از طریق هنر دانست و اظهار کرد: اشعار فردوسی، حافظ، مولانا، سعدی و بسیاری از شاعران و ادیبان هنگامی که با خط نیکو نوشته می شود و در منظر دید افراد جامعه قرار می گیرد، این توانایی را دارد که به عرفان، اخلاقیات و معنویت جامعه کمک کند و آن ها را از خطر فراموشی نجات دهد.

مسوول انجمن خوشنویسان شعبه کنگاور با بیان اینکه در همه زبان‌ها خوشنویسی یکی از اصیل‌ترین رشته‌های هنری بوده است، بیان کرد: خوشنویسی رمز ماندگاری زبان و فرهنگ است.

بهرام عسگری افزود: در شهرستان کنگاور، ۳۵ خوشنویس با درجه ممتاز و فوق ممتاز و هزار خوشنویس فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ نفر در کارگاه زنده نویسی امروز حضور داشتند.

این محفل هنری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور، انجمن خوشنویسان شعبه کنگاور و اداره کتابخانه های عمومی برگزار شد.

در این نمایشگاه ۴۰ تابلو از آثار خوشنویسان کنگاوری به نمایش درآمد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha